Friday, July 11, 2014

cerita tentang si bintang

aku kan setakap hari ni belum berjaya lagi letak mia tido sebilik dgn k.long
awal-awal dia ok..
bila suruh masuk tido.. berderet 3 orang tu masuk satu bilik.
k.long berjaya sampai pagi..of coz dia kena berjaya dah darjah dua kan..
bulan pon ok jugak..
kadang-kadang je bila dia bangkit nak kencing baru dia masuk bilik kami..

tapi yg belum berjaya lagi mia nii..
pukul dua tiga pagi mesti dia bangkit sambil menangis mai ketuk pintu bilik..
bila tanya pasal apa..
alasan dia selain sakit perut adalah mimpi..
selalunya mimpi dia sangat ngeri..

abah : babyyy mimpi apa?..
bintang: " tak tau laaa... abby rasa mcm mimpi main dgn azuan..lari2 pah tu jatuh.."
oohhh..ngeri lah sangat mimpi kamu tu..
jika tanya mlm esok pon jalan cerita mimpi tu sama..
tapi tang nama je berubah..
tapi nama tu kawan2 tadika kemas dia je..

tapi mlm rabu tu aku tidokan bulan n mia dlm bilik depa..
alih 2 tertido sekali dgn aku.
bangkit sahur tgk c.li tido kat bawah.
aku 4 beranak tido atas katil..

elok plak si mia ni tido.. tak plak dia bangkit menangis pukul 3 pg.

ni dah kira berita gempak la bagi aku dgn cli..
siap buat andaian-andaian bagai....

semlm  tengah lipat kain aku dengar cli tanya mia 
si bapak: by,  semalam mimpi tak?

bintang: takkkk...

si bapak : pasal apa semlm tak mimpi...

bintang: sebab semalam baby baca doa tido.. 
bismikallahumma ahya wa amutu. Ertinya : Dengan nama-Mu ya Allah aku hidup dan mati.
( dia baca sampai abis sekali dgn maksud )

si bapak: abis tu yg baby mimpi  nangis tiap-tiap mlm tu tak baca laa..

bintang : baca tapi sebab baby lupa baca bismillah.. baby baca bismikallah terus.. tu yg baby mimpi tu..
si bapak : oooo... ( puas ati dgn jawapan anak..)

aku dah gelak dah..

tapi dah dua mlm dia tak bangkit nangis..
tak mimpi ngeri2...

sebabnya dah dua mlm kami tido bilik depa,..
nak jimat letrik wooo... 
gila mai bill rm 645.00 utk dua bulan..
nampak gayanya tak merasa la duit raye yg pm najib nak bagi ni



  anak mama n abah yg manja kedek-kedek..
umur 6 tahun masih nak tido bawak ketiak abah..
selalu kena marah dgn bulan..
selalu kena lempang dgn bulan..






dan anak mama yg punyai gigi bawah yg senget..
mama sayang baby.. jgn lenja-lenja sgt tau..

No comments:

Post a Comment