Sunday, September 21, 2014

cerita ari nih..


ari aku kena jadi babysitter..
kerja yg paling aku tak berapa nak suka sgt..
aku suka jika kanak2 tu tak menyusahkan aku..
tapi kalu dok ek..ekk... kecik beso..kecik beso ghasanya budak tu.

jaga pon dr pukul 2 ptg sampai kul 6 ptg ja..
mak dia ustazah kafa... kesian jugak sbb pengasuh minta cuti hospital.
dia dah tanya jiran lain yg mmg jaga budak2 masing2 pakat tolak..
coz budak ni suka menangis n selalu minta didukung.
tapi pandai plak p suggest kat aku..

mai2 umah aku mmg ayaq mata dok bergenang dah..
tambah dia tgh tak sihat badan.... 
aku letak dia atas ribaaku n  dia dah start bgn n hulur tgn mintak dukung..

tapi aku cerdik .. aku tak layan..
aku minta tolong bintang dan bulan mai layan... 
budak tu pandang aku.. aku buat tak tau sambil tgk tv..
dlm 10 minit...terus  elok jaa.. main...
dah tak heran kat aku dah..
kahkahkahkahk....pandai tak..

tapi sampai pukul 5.. dua org inang ni dah malas layan.. kalut tgk kartun.. 
terus dia  mai menempel balik kat aku..
 n skali lagi aku cerdikkan diri..
aku bawak dia p kat gazebo.. kat sana lagi ghamai dayang2..
so pakat dukung la sikit sorang.. pakat2 rasa ..
sampai mak dia balik...pukul 6 tu.



budak ni jiran belakang rumah ja..
umur setaun lebih..
so dia dah biasa dgn budak2 taman ni n anak2 aku..

 settle masalah mak nak...

n petang tu jugak.. aku p sound kat tukang suggest nama aku..tu..
jgn pandai2 p boh nama aku..

heheheh... sound2 manja je...




No comments:

Post a Comment