Tuesday, September 23, 2014

kerjaya baru kitew..

eh.. awak.. kitew sekarang ada kerja baru tau..
kitew dah jadi businesswomen..

sekarang ni mmg kitew busy skit.. ( sila lempang sedas )..
hihiiiiii... meluat dok sebut kitew.kitew..
cam gedik melampau..


percaya laa..sgt dgn cerita businesswomen ni..
padahal goreng beehun sebungkus jaa. tiap2 pagi..
sebungkus yg singgit nam posen tu..

kisahnya .. jiran sebelah pada sebelah pada sebelah umah aku ni 
( senang cerita selang 4 bijik rumah dr rumah aku ) ada kedai mkn..
so mlm tu dia mai bertandang rumah aku
( mmg dia tiap2 mlm mai )..
tapi mlm tu kebetulan dia mai aku tgh singsing lengan kat dapur goreng beehun...
kawan tu plak jenih yg mai terus tala masuk dapuq..

tak kan aku nak halang plak kan?..
so bila masak n hidang pelawa dia la sama..
my lakik masa ni o.station.
makan...makan..makan... dia kata sedappp..
" ni boleh p letak kat kedai ni..."..
 kata beliau dgn mengangkat kedua-dua ibu jari tanda sedap melampau ( ini tipu)
toing..toing..toing...melambung-lambung aku...

sbbnya baru taun ni  beehun aku menjadi...
dpt petua dr jiran depan rumah ..( yg masak masa bufday bulan n matahari)
kalau tak memanjang je lembik...lembik...
apa tak lembiknya aku p rendam dgn ayaq masak yg mendidih2...

tengok..sekarang aku dah jadi toke beehun goreng..
bangkit pon awal..
solat subuh pon awal..
anak p sekolah pon awal..
terima kasih beehun ..
kerana kau lah aku bangkit awal..
nam pg dah bgn masak..

untung tak la  byk mana pon..
dpt singgit dua jadila...

tapi faedah2 lain byk...

bangun awal pagi2..tak la kalut sgt kan..
idup pon terurus..
 boleh kemas2 rumah.. lap2 abuk..

itu pon kalu aku tak join lena dgn bulan balik la...
tapi biasanya aku lena balik.. n bangkit semula pukul 10..
n tgk tv cerita mexico..
pukul 11 kalut masak,,,, 12 amik anak... 
hehheheheh... 




nak tengok ghupa beehun goreng yg super sedap tu...
sorry le... exclusif katanya...

nak respi?..
oh no..no..no...
pless la .... ini resepi nenek moyang...
hahahhaaa.....


bye.. nak p tgk cerita don't mess with angel sat...

No comments:

Post a Comment