Monday, September 8, 2014

toyol...kau datang lagiii....



sabtu mlm ritu depan rumah aku ada buat baca2 yassin
panggil jugak budak2 tahfiz.
kebetulan c.li tak ada p perlis..pg ahad baru balik.( pg tu maksudnya pkl 4.30 pg )
jadi aku la wakilnya.. wakil pergi makan je..
yg baca yassin tu suma geng2 org lelaki.

ceritanya,   ada la dua bulan lepas 
kat taman ni dah kecoh pasal ilang2 duit..
bulan lepas jiran rumah aku cerita duit dia ilang..
duit binik 50 hinggit.. duit laki 50 hinggit...

n sebelum tu .. selang 4 bijik dr rumah tu .. binik dia dah ilang duit..
tapi dia p tuduh laki dia amik.. mati2 laki dia tak mengaku..
last senyap..

yg jiran depan rumah pon marah lakik dia gak awalnya..
 tapi si lakik dan perasan duit dia jugak lesap 50 hinggit..
tapi depa buat diam  just cerita kat kawan2 terdekat je..

n terbaru,  khamis minggu lepas,  jiran depan yg dok tgh2 plak ilang dlm 70 hinggit...
dan siap ada kesan tapak kaki kecil yg berselut..
terus depa kata kat taman ni  ada orang bela toyol..
tu yg buat baca yassin terus tu.. ikhtiar mana yg patut..

sbb duit tu tak hilang abis..
macam  dia amik dlm jumlah yg tertentu je..
pintu tingkap suma elok.. tak ada tanda2 di pecah masuk.
( utk menunjukkan  sifat toyol )

aku. cuak gak... tiap2 hari tgk purse ... 
mana nak tau ilang gak sen2 aku tu naya..
cerita kat c.li .... mana la mamat ni nak percaya..
berbuih2 mulut aku dok cerita.. siap tgn kaki bagai buat eksyen..
dia boleh cebik mulut jaa...

terus dia kata.. "maybe anak depa sendiri yg amik kot..."

tengok cara memang c.li tak percaya sungguh2..
sebab dia tu pemberani orgnya...
pkl 3 4 pg. pon boleh balik rumah sorang2..
boleh p tahan burung dlm hutan sorang2..
jadi aku percaya lahh yg dia tak percaya kan toyol moyol ni....

tapi nak jadikan cerita..
kelmarin aku kan kerja..pagi lepas siap bagai.. aku cari mana handbeg aku ni..
selongkar tempat aku letak tak ada..
cari kat bilik anak2 tak ada.. dapur jugak..  ( motif handbeg letak dapur?.. )

n tanya c.li.....ghupanya dia letak bawah bantal dia tiduq..
n boleh plak cerita kat aku..

c.li : " mana tau kalau toyol datang mesti dia boleh rasa "..

aku rasa nak gelak guling2..
tapi control...( ada lee gelak ;... cuma tak guling2 je...)
kalau  adik beradik aku mmg aku buat dah.. aduiii..
siap letak bawah bantal.. ambik kau.. cakap berdegar2.. last2 kantoi...

cik abang oii.. toyol tak amik dgn tgn laa.. dia pakai ilmu ghaib..

tapi masa tgh sembang dgn dia..
aku bagi idea
aku :" toyol kan kecik n pendek.. kita gantung belakang pintu boleh tak?... dia mesti tak sampai.."..

boleh plak dia c.li p angguk2 cam .."oooo good idea.. "
cam boleh pakai cara tu..  hahahhahaha ...



tgh menaip  ni pon boleh gelak balik..
mengingatkan perangai abanda ku sorang ni...
adui... ni pon gelak2..
dia mmg tak perasan aku menganjingkan dia,.....

toyol... oo....toyolll..lepas ni mesti kau terlompat2 nak amik duit kan?..
boleh jugak kau amik kerusi jika tak sampai buat lapik ..



n semlm plak dia p tahan ikan  dgn kawan dia ..
dapat la ikan lampan.. haruan ..keli.. sepat.. puyu..
alih2 dia  p pilih ikan puyu...yg idop plak tu..
nak bela katanya..

apa maksud?.... apa maksud?...motif..
  naaaa.. hang pon dah percayakan benda tahyul ni kan...?


aku kan penakut.. tapi dlm hati aku still tak percaya..
mmg setan boleh berbagai rupa...
tapi entah lah.. maybe tak pernah kena lagi kot..
tak pernah jumpa toyol secara berdepan2 ....

yg aku bayangkan toyol ni mesti kiut..
sbb dia kan baby..




macam ni ... kan comel..siap pakai kasut lg..




macam ni lagi comel...
boleh gomoi..gomoi..


No comments:

Post a Comment