Thursday, January 29, 2015

nak suruh tido ..bukan suruh p tanam padi..

budak 3 org ni.. susah sungguh nak suruh tido..
ari khamis n jumaat je aku tak jadi meroyan..
kalu tak tiap2 mlm. jiran dgr aku dok meroyan..
\tido..!.. tido!..
k.long tido!
mia tido!..
firas tido!..


bertabah sungguh jadi  mak2 ni..
 ok.. biasanya kalu ari sekolah.. mmg aku paksa tido awal..
 paling awal aku adalah pukul 10 okeh..
tgk jam dah pukul spuluh terus transform jadi hantu mak limah...

k.long ok.. siap je kerja sekolah.. mai salam2 kiss2..
mmg dia akan masuk lena..
yg dua or ni.. cukup payah.. 10 x salam belum tentu dia lena lg..

tiba2 boleh.. " mama kak b ada kerja sekolah lg tak buat.. tadi lupa..
aku perati je..
tau la, darjah satu kerja sekolah ghopa apa ...
firas pon sama dan2 ada kerja sekolah..
baru tadika.. tu pon masuk sbb tadika tak cukup org.. baru 4 tahun..
ingat aku tak tau... 
" masuk tiiiidoooooo! ( sambil rambut mengerbang sbb dok depan kipas )..






10.30 ok masuk tido..
ada bunyi lagi dok menyanyi2 suara kuat ..

"tiiidooooo !.. ( kepak-kepak hanger kat betis sdr, sakit gak laa.. )

11.00.. bunyi lagi kokekkokekkoke sambil bisik2 dlm selimut..

keluar..keluar tak payah tido...( mata merah, idung keluar asap.. nak berubah jadi naga )..

12.00 baru sunyi sepi...


mencabar sungguh.. 

tiap2 malam mama kau nak.. berubah jadi hantu mak limah sekejap.. mak lampir sekejap..
jadi naga sekejap..
mujur tak jadi transformer je.. kalu tak aku lenyek2 je dgn buldozer..



nasib baik tak minta jadi lori ni.. jika tak naya.. je..
penat2 transform.. tgk mia gelak..



No comments:

Post a Comment