Thursday, February 26, 2015

aku dan 'blur' tak dapat di pisahkan


aku ni kan nak kata bodoh tapi belajaq sampai ke u  jugak..
nak kata cerdik tapi bengap pn ye gak..


tapi kalu org yg sembang byk korner2 merapu2..mesti aku yg paling last phm..
kesian betul..

tapi ghasanya sel neuron aku lambat nak berhubung..


cerita 1
 aku p SADA nak bayaq ayaq..
tgh tunggu turn ada mamat sebelah ajak sembang.

pot.. pet..pot.pet..
biasa lah kita melayu kan,  sembang tak masuk bab peribadi tak sah..

aku: adik kerja kat mana?.
mamat : saya kerje kat servis kereta ceri.
( dlm kepala terbayang pokok ceri yg buah kecik2, bila masak warna merah )

aku: ye, area mana..
mamat : area nak p shahab perdana..jln sebelah kanan..

n then phone budak tu bunyi.. dia sembang dlm phone.

dalam hati ( belah kot tu mmg byk pokok ceri, dalam kepala mmg set budak ni kerja dia kat kedai kereta bawah pokok ceri n tgh nak susun ayat macam ni dlm kepala :" kot belah shahab mmg byk pokok ceri ")


baru je nak buka mulut, budak tu sambung..

mamat: " la sibuk sikit sbb depa nak keluar kan model baru..
 ( sambil dia godek telepon dia kat tgn..) sat saya tunjuk gambar..
kak kalu nak usha boleh la try p nanti depa nak lauching..
bg nombor telephone kak .. nanti boleh saya mesej.."



aku sudah gelabah bewak dah... budak ni sembang pasal apa sebenanya ni...
tengok no. kat tgn lambat lagi.. SADA pon ghamai org plak dah..
dok pk budak ni apa dia sembang sebenarnya.. 

n kemudian baghu dia tunjuk gambar kereta,,
bila aku tgk lambang tu.. baru perasan ada kereta ni .. 
ooooo nama dia cherry..

malunya kat diri sdr..
awaq la aku ni bengap sgt..
boleh dok bayang pokok ceri..pokok ceri...

Image result for cherry




Image result for kereta cherry

sebenarnya aku tak tau pon ni lambang kereta chery

balik office terus google nama kereta ni.

malu cheq.. mujur ari ni aku kurang ramah..
buatnya aku terlebih ramah..

aku : oooo.. kedai kereta yg dok bawah pokok ceri tu..
belakang tu rumah kawan saya,....

nasib baik..nasib baik... 




cerita 2


ari tu kawan aku ajak makan2 n bbq bakaq ikan ghumah dia..

ala dia jemput pon 3 family je..
tgh pong..pang..pong pang sembang ghamai2..
ada sorang kawan suami tu tanya aku 

kawan asben : masa kak mai tadi RELA ada dak tepi jalan?..
aku : ' eh tak da pon.. awaq panggil RELA ke?.."





depa punya gelak.. aku dok blur2 lagi..

maybe tgk aku sorang je  serius tak phm pe benda..
kawan tolong explain bg phm..
org kan panggil RELA bila ada kenduri besar2..
depa tgh perli tuan ghumah ghupanya..

termalu cheq.%$@#*&



cerita 3


cuti raye cina minggu lepas..
ada jiran buat kenduri akad nikah anak dia..
kami geng2 perempuan p sama2..
masa tgh makan2 santai (jemputan tak ghamai..)
berborak2....
ada yg baru nak kenal..
ceeeerrrr.. aku sambil makan sambil dgr depa dok menyembang..
menyampuk sikit2

kawan 1: kakak meja sana tu ghumah kat mana? ( sambil tunjuk kat salah sorang kakak meja depan )
kat meja tu ada la kot dua tiga org tgh makan gak.

masing2 tgk la kat kakak tu termasuk aku.. 
kawan 2 : ghumah dia ujung sana.. depan kolam..
kawan 3 ;  line sana suma cina , ada dua bijik ghumah je melayu...ghaya-ghaya ni mmg jenuh laa"

n makan..makna... makan.. sembang.. sembang.. sembang...
abis makan sembang lagi..

n kemudian meja depan ada yg dah balik dan kakak tudung itam tarik kerusi mai dok sebelah aku..

dgn ramah mcm biasa kenal.. aku apa lagi stat la nak menegur..

aku : kak, dok belah2 sana tak bising ke cina dok bakaq mercun?..
kakak itu : belah mana?
aku : eh bukan kakak ghumah belah belakang dekat kolam tu ke?.

kawan 1: eee.. k.dah ni, ni kan jiran sebelah kakak ni"..

( sambil tunjuk ghumah kakak tu sebelah ghumah kenduri..

alamakkk... ghasanya nak masuk bawah meja.. malunya.
ghupanya khemah yg kami duduk betul2 depan ghumah dia..
macam mana aku sorang je yg tak kenal kakak ni.. padahal bukan jauh sgt dgn ghumah aku...

aku : ( nak cover line ) tadi kan tunjuk kat kakak ni, yg kita sembang pasal umah ujung nun..
kawan : org tunjuk kat kakak yg dok depan kak M,,, ni tadi aaa... dia tu dah balik dah eh...

sambil gelak2.. say sorry jugak lah dgn kak M.. 



tu antara kisah blur bulan february..
kisah blur yg lain byk lagi.. kekkekekekek... nak buat gheno .. dah jadi trademark dah..





No comments:

Post a Comment