Wednesday, July 27, 2011

sala....
selamat tghari aida...28 julai 2011 hari yg indah, suasana yg redup... n jalanraya yang lengang,,, dok sorang2 kat pejabat dlm suasana cam ni..rasa romantik la plak... n aku rasa cam nak menaip n berkata-kata dlm suasana yg romantik gak..alangkah syok kalu tiap2 ari cam ni... tapi x best gak sbb baru ingat pagi tadi jemur baju..mesti x kering elok ni... adusss... mcm2 yo tak.. panas x kena, hujan x kena, nampak sgt x tau mensyukuri nikmat yg ALLAH berikan...Astagfirullah... ampunilah dosa2 ku ya ALLAH...
Apa benda yg ku ingin kongsi ari ni.. ari ni aku nak bercerita sikit pasal diskriminasi..atau pilih kasih ni.... sbb benda ni selalu berlaku dlm hidup aku n kita seharian...x kira di mana Malaysia atau di luar negara mana pun...sbb pilih kasih ni berlaku kerana ada unsur bodek membodek...unsur mulut manis.. pandai berkata2..
aku nak lepas geram gak la... sbb benda ni dah kena btul2 kat belakang hidung aku sdr...n yg kena tempiasnya anak aku ygbersekolah tadika...x payah sebut lah tadika mana.. takut jadi isu plak...
kesian anak aku dia excited sgt nak main sukan kat sekolah tadika ( sukan tahunan )..dah berminggu2 dia dok canang main sukan.. n aku pun bagilah semangat kat dia..beli baju n seluar sukan baru, c.suami pun siap beli kasut sukan kat k.l nu... .tup2 seminggu sebelum sukan pihak tadika habaq dia x terpilih... alasannya anak aku slow n pembantu tadika tu mulut cam cipan terang2 kata kat aku " syaza lembap"... wei x terbakar ke hati korang... tu anak aku...
lagi pun budak tu baru umur 5 tahun...n tu sukan tadika..bukan nak cari juara malaysia ke apa ke... main syok2... n semalam baru aku tahu rupanya cikgu kat situ jenis pilih kasih... yg mana mak bapa nya yg dia kenai, yg selalu dok sembang nga dia, dia pilih... n satu lagi anak saudara dia pun sekolah tadika kat situ gak.. apa2 pun anak sedara mesti terlibat sama..
aku mana ada masa nak p jengoi kepala kat situ.... hantu betul...
nak tulis lagi tapi nak kena kelauar plak..nanti sambung lain...

No comments:

Post a Comment