Sunday, October 23, 2011

assalamalaikum...

cerita pasal semalam....masa k.long tgh buat homework dia tanya " mama beli dak lagi rubber"..
" la mama lupa la long nanti esok mama beli ye".....
" x apa nanti mama beli ye"..sambil tgn dia cari habuk rubber dlm kotak pencil..dan dia jumpa satu habuk rubber yg kecik dia tonyoh2 kat kertas yg dia silap buat tu....

aku menyesal betul sbb sebenarnya ayat diatas telah berlangsung selama seminggu dah...dari minggu lepas lagi k.long minta aku beli getah pemadam baru kat dia..tapi aku manjang lupa....n

dan masa aku tgh nak mandi aku nampak c.li kuar buang sampah...masa tgh mandi k.long ketuk pintu bertalu2...
"mama! mama ! nih abah beli rubber kat k.long, k.long syokkkk" ....sambil melompat2 dan tayang dia punya rubber tu n sambil cium2 rubber tuh....tanda kesukaan yg melampau...

aku sambung mandi bersama cucuran airmata penyesalan... betapa selama seminggu ni dia sgt berharap kan rubber tu tapi aku x ambik berat...permintaan kecil yg dia nak aku buat x kisah...dan permintaannya ditunaikan oleh abahnya hanya dgn mendengar perbualan k.long dan aku saja... tanpa berkata apa2......dia menunaikan.......

dan ucapan "terima kasih abah" berterusan keluar dari mulut k.long sampai dia nak masuk tdo......dan aku mampu ucapkan kata maaf... dan k.long jawab "x apa abah kan ada, tu k.long syok abah ada kat umah tuh"...
next time benda2 cam nih sepatutnya aku ambik berat, walaupun nampak remeh permintaan anak2 tapi harapan depa untuk mendapatkannya amat tinggi...
maafkan mama long..mama janji akan lebih prihatin lagi terhadap kalian bertiga...

No comments:

Post a Comment