Tuesday, November 4, 2014

cerita sy pula..

sgt lazat dan enak boleh dok golek2 lagi pukul 5.15 ptg.
betul ke boleh guna perkataan tu ntah..
dpt kat cikgu bm mmg kena tonyoh mulut nih.

ritu qaseeh ada tanya sbb apa berhenti kerja..
tak berbaloi la qaseeh..
rasa mcm kerja dpt penat ja..
terkejar2 sana sini.. dgn minyak mahal..
bayangkan isi myak 30 hinggit pg ahad. petang isnin or pagi selasa nak kena isi lain..
stress aku... keluar lunch plak berhambat dgn masa amik anak sekolah..
so drpd sakit kepala 24 jam.. lebih baik berhenti..
nak kata dpt menabung .. tak dapet jugak..ujung bulan zero..
sikit lagi nak kena makan nasik dgn garam ( okey itu over )

mcm ayam plak, kais pagi makan pagi.. 
nak kena kais petang plak utk mkn petang.
tapi aku rasa kan .. ayam tu sebenarnya saje je nak eksesais..
 bukan dia tak boleh kais pg simpan esok..
saje je nak tunjuk kat orang dia rajin.. 24 jam dok mengais.. 

aku heran tak penat ke ayam nih... gerenti tiap2 mlm dok gosok betis boh minyak angin.

merapu plak.. so hasil dr perbincangan nga bapak ayam..eh bapaknya.
aku berhenti.. 

pengalaman pertama tak kerja hari ahad sgt seronok..
abis suma ceruk rumah aku kemas..
padahal sebelum ni cuti jumaat sabtu x dak pon dok ngemas bagai..
ahad tu abis habuk nyah dr rumah aku..
minggu pertama cuti.. rumah clear...
dannnn lg buat breakfast .. wahhh.. senyum sampai telinga k.long n bapaknya.

minggu pertama je la.. minggu kedua sampai la..
tak payah cerita... abis motto visi dan misi.. hancuss..

aku sdr tak tau ntah apa yg aku buat..
cuma pkl 10. aku tgk cerita mexico sampai 11. 
lepas tu masak... 
tapi isnin pagi aku still kerja sampai pukul 12.
n rabu petang sampai ikut suka hati. 
kesian plak nak resign terus..

itu je la cerita saya... tak hebat mana pon..
nasib badan kerja swasta boleh je nak berhenti tak yah pk sampai 10x.

jika kerja goverment.. tidak la sy berhenti kan... sayang qaseeh oiii,,,













1 comment:

  1. owhhh bgtu la kisah nya..bes nya x pyh g opis..x pyh pening2 kepala pikir psl kerja..klu duit sy byk sy pn nak brenti keja..tp duit nya tak byk...yg byk utang bank berkoyan2..klu x utang sy da brenti esok..baru discus dgn asben niat ati nak pencen awal..keja govt pn tp bila ati x gumbira x bes jgk..tapi kn bla pikir org yg sdg brsusah pyh cari krja govt..rasa diri ni tak tau bersukur plk...sy insap on the spot...huhu

    ReplyDelete