Tuesday, February 9, 2010


salam...
2 ari lepas borang permohonan kpli di keluarkan oleh jab.pendidikan...
dan berpusu lah org p terkam bsn utk beli no.pin,,termasuk la aku ni....
masuk ni aku pun dah tak tau yg ke berapa kali aku apply... dari aku tamat belajar 2003 sampai la skrg... kawan2 aku yg mngajar dah nak makan duit pencen dah,,,,
nak kata tak bersungguh2,, rasanya dah abis upaya aku ikhtiar,,,, maybe x ada rezeki...cita2 dari kecil mmg nak jadi cikgu,,,ingat kecik2 dulu,,, bila tgk cikgu rasa berkobar,, nak jadi cikgu gak... cikgu boleh pakai lawa2,,, bau wangi2,,,kalu dpt cikgu yg cantik atau handsome mengajar dlm kelas.. ari2 bersemangat nak p sekolah....
itu dlu2 punya cerita la..
sekarang semangat tu tetap ada..tapi bukan sebab nak melawa,,,tapi lebih kepada sumber pendapatan dan minat...hanya itu saja cita2 yg belum tercapai dlm hidup ni... tambah2 hidup hanya sekali je,,, tu yg kena pulun gak minta tu...perasaan kecewa tetap ada bila tgk internet nama x ada dlm list,,, berapa x tau la air mata tumpah,,,jika letak baldi rasa2nya dapat kot satu baldi...kalau airmata anak dara laku gak buat hantaran meminang... ni air mata mak dara... x ada siapa yang ambil kira....
esok nak isi lagi... minta2 tahun ni ada rezeki.. kalau bukan rezeki aku pun,,, rezeki mak dan ayah lah.. teringin benar nak hulur duit belanja kat mereka di kampung... nak hulur biar mereka x payah pk dah pasal duit di waktu usia senja mereka...biar mereka pencen dah dari bekerja utk sesuap nasi...
rezeki anak2?... Insya'ALLah tetap ada selagi abahnya x melupakan tanggungjawab sebagai seorang bapa...
rezeki aku?.... juga tetap ada selagi suami masih memerlukan seorang isteri....

No comments:

Post a Comment