Monday, May 19, 2014

kerja baru saya.




hari tu semangat kan main,
lepas ni nak tulis sungguh2..
tak de maknanya..
rupanya bila byk masa free..
lagi byk masa terbuang,

fhm tak maksud  gue?
pagi2 asyik membuta je..
tambah plak c.li selalu bagi muka..
" mama nak tidur, p lah abah hantar k.long n baby.
kikikki.. apa lagi tarik bantal lee..
jika dia hantar k.long dulu.. 
balik dia menyinggah beli nasi lemak or pulut ikan kering,
 n bila dia p kerja.. gue santap dulu.. lepas tu lena balik..
nyenyak sungguh lena selepas breakfast..

bulan lepas 
habaq kat c.li " lepaih ni mama boleh la jogging..
tak de rupanya,
jogging ntah kemana.
mata asyik kuyu je..
tambah bila tengok bulan lena lagi..
peluk dia seround, 
sedar2 pukul 10. dah kalut nak masak.
(  gue masak la ni beb ).
pukul 12 amik baby. 


rupa rumah aku pon lebih kurang gak..
sebelum ni alasan tak dan sebab kerja.
keluar pagi, balik petang...
hari minggu baru boleh kemas rumah..
tapi aku tgk la pon sama je..
tak de la berkilat2 mengelip2 almari aku yg dua ketul tu..

aku tak tahu la impak positif ke negatif 
yg aku dpt dr pilihan nak dok rumah ni.
tapi yg terpaling penting kepala otak aku rasa ringan sangat..

















2 comments:

  1. aida..da resign ka...laaa bes nya...bahagia idup kan...bt la keja sndiri..bisnes online ka..yg sampingan2...x byk ckit dpt jg duit g mkn2...heee

    ReplyDelete
  2. dah berhenti.. tapi bos minta buat part time kat lagi.. p dua kali seminggu je.. tu pon belah pagi sekali n petang sekali..hihihihi.. best la jugak ...

    ReplyDelete