Wednesday, June 25, 2014

pelihal si bulan mama..

bulan mama sekarang dah masuk 3 tahun 5 bulan..
tapi perangai dia lagi kakak pada baby...\
dia tak manja sgt.. n sekarang ni dia tak bagi kita gomol dia..
silap aribulan.. nak p sua muka dia dah bagi sedas kat pipi.. pedih jugak wooo...

percakapan pon bukan main byk lagi.. mmg phm cuma dia tak boleh nak sebut R..
semua jadi L. org kata rumah.. dia kata lumah..

selalu sgt kami dok ejek cara dia sebut R..
alih2 dgn aku2 skali suma R jadi L... sampai sembang dgn org lain terkeluar
perkataan yg ada R di sebut L..
susah parok..
tapi ali ni aku nak try taip semua perkataan yg ada R aku nak tukar jadi L..
baca lah ye boleh hayati watak si bulan ni..
ngehngehngeh...


nak p mana2 pun dia sekalang bukan mau ikut..
tambahan jika k.long tak ikut..
'dapat la aku melempit balik dgn c.li..
tapi tinggal pon tak lama setakat p kedai luncit depan..
lileks je dia bye-bye..
ada jugak baby yg ikut... bulan tinggal kat lumah..
macam petang tadi jilan taman  ajak p mydin..p dah lewat dlm 6.30..
mmg ligan maghlib ..
jadi aku tinggal dia 3 olang  tu kat lumah..

si baby dah nangis nak ikut..
dok hek..hek..hek.. kat tepi pintu..
mai bulan lilek je pujuk kakak dia..

bulan ( sambil talik tgn tat by) : jom tat by kita tgk flojen..
tat by jgn nangis,, adik jaga tat by .. meh..meh...cayanggg tat by..

kawan tu pun dgn muka sebek-sebek ikut je.. mata pelati aku minta simpati..
kot2 aku ubah fikilan nak bawak dia....

tu time dia baik laaa... selalunya ada gak dia tat by..
n baru je tat nak balas balik.. aku jegil mata terus tak jadi.. 
angin je tat by..

sekalang mmg bulan byk dok dgn aku..selepas persiap k.long n baby ke sekolah..
pagi2 kadang2 aku membuta balik..dia rileks je dok sebelah main dgn play doh,,
buka youtube bagi dia tgk flozen..tapi ada gak dia kejutkan aku..
" mama  bgn la.. sembang2 nga adik.."
ada gak  dia dok kelebet2 mata bagi aku sedar..

and masa aku nak bersesoal kat sini pon dah kurang..
bila on je lappy..mai le dia bertenggek suruh buka youtube..
nak marah masih tak sampai hati lagik..
sebab bulan tak jln jika kita marah..
baru je tinggi kan sore dia dah meraung..
last2 dpt kat dia gak..

petang kelmarin dia dtg suruh bukak youtube..
" mama bukak laa.. adik boling ni..tat by tidoqq..
mama: adik p la main kat luar dgn tat long...
bulan..: nanti adik berpeluhh.. ah..ah..ah  nanti adik naik luam...

cerdik tu.. semua anak2 cerdik kan?...
tapi dah boleh lah utk ajak sembang2...
suruh dia kupas bilis sama2.....

tapi bulan mmg kena bodek..baru dia nak buat apa yg kita suruh..
kena cakap elok2.. bulan lagi senang di jaga dr tat by..

tapi ada gak tapinya..
bulan penakuttttt..... eeeiii penakut sgt2...
tu yg dia rela main sebbelah aku tidor walau disiang ali..

macam mana nak ubah  bulan bagi belani ni?...
hidung kembannnnggg..
mata sepeeettt..
tapi.. comelll... ( lagu utk bulan )








No comments:

Post a Comment