Wednesday, February 13, 2013

samseng la sgt...


pasal ari selasa ritu..
bawak anak mai office..
buat peneman sbb geng2 cina cuti lagi...
tapi ni nak citer pasal kami nyaris2 di langgar..

citernya..
lepas lunch ingat nak p isi minyak kete sat..
aku pon corner la p arah shell... shell dok belah kiri jln.
siap bagi signal kiri.. clak...clak..clak..nak masuk shell...
jarak agak2 sekali katak lompat..
tiba berdesub mai kete  potong blah kiri..
terkejut aku..
spontan kuar b%&* kat mulut...
terlupa k.long ada sebelah..
mau x terkejut ... 
kete tu punya la exsen  nak potong belah kiri.. 
siap tayar sebelah dah jatuh bawah pada jalan dah..
nasib la aku ni pemandu berhemah, dan aku lipat balik mai belah kanan..
nasib masa tu jln lengang..
kalu x mmg confirm  xsiden..
tgk2 keta waja itam tu p shell gak...
bengong betul..
dah gian sgt nak memotong..
potong je la belah kanan....
mmg saje nak tunjuk exsyen kat aku ni...
tgk gaya cam kete pinjam sape2 punye neh...


ishhh...tiba2 angin saka aku mai..
pam minyak mmg banyak kosong..
tapi saje aku p park sebelah keta itam tuh..
tinjau2 tgk budal melayu..umur dlm 22-25 cam tu..
tgk gaya cam nak p dating...
...x kira dating mating...

amik duet rm20.. ( habaq hang 20 inggit je isi myk...)
singgah kat budak poyo tu....

aku : awaqqq dik, nak p mana kalut sgt"..
( tanya nga suara yg dimanja2kan gitu )

mamat poyo : ada la kija,  nak p tang lain...

aku  :  ooooo... ingat nak p kubuqqq, tapi kalu nak p kubuq p sorang2..
jgn dok ajak org lain sama naaaa..."

mamat poyo: ( diam terus sambil tunduk isi minyak )

aku  p bayar.. n sambil isi minyak.. aku tgk mamat poyo tu tunduk x mengah2..
aku sambung lagi..

aku : " bawa kete x pikir org lain sama, ingat nak berlagak je...
pegang steren keta.. dan2 jadi hantu raye...."...

sambil isi minyak nga rakusnya...
letak pam minyak...
tutup pintu kuat2..
sambil jeling mamat tu nga gaya marahnya...

tapi dan gak c.dah jeling mamat tu isi minya berapa..
 40 inggit.... hihihihi patut lama...
nama pon waja...

yg c.dah ni membebel2 lupa dia pakai kancil je..
patut la kawan tu eksyen lebih...
nak tunjuk ex kat aku...
tapi ada aku kisah...
aku hanya kisah 
kalu kau babitkan aku sama dlm keberlagakkan kau tuh..

tapi serius aku x phm...
pemandu2 nih..
apa yg nak di banggakan kalu dpt bawa kete..
kete tu hanya transport..
nak memudahkan perjalanan kita kulu kilir...
aku bawa kancil aku  x payah jln kaki.
kau bawa waja  pon kau x payah jln kaki jugak..
so apa beza.?.
jadi bersyukurlah..
sebab benda alah itu telah memudahkan keje kita..
telah menyenangkan kita..

jgn kita jadikan besi seketul tu membawa kecelakaan balik kat kita...
 x ada gunanya... 

sebelum ni pon byk x jugak aku jumpa org2 yg berlagak bawa kete...
org2 yg kurang ajar bawa kete..
tapi aku buat x kisah..
sebab aku sorang2..
abis2 aku senyum sorang2 dlm kete... 
senyum melihat kebodohan depa..

tapi ari tu aku bawa anak...
jadi aku sgt marah sbb ia melibatkan nyawa org lain...
walaupon ALLAH yg tentukan segalanya..





sekian...









2 comments:

  1. Kalau sy pn mmg mrh sgt..
    Mmg byk da manusia2 d msia ni bw keta tunjuk samseng mcm kan nyawa dia shj yg melayang ta apa..yg ni turut mnyusahkan org lain...sakit hati..potong org bkn main pecut..tau2 jmpa jgk sblh myblh d trafik light..rasa nak tujal2 kpala org mcm tu...kurang ajar sgttttt...byk da pglmn dgn driver yg mcm tu samseng ta tau malu kannnnn

    ReplyDelete
  2. hihihihihi.... tu la kan... mmg rasa nak p tunjal2 je kepala.....tak pon p tepuk2 je pipi.... .. selalu jumpa org2 camni, nak buat camner.. kita plak yg terpaksa lebih berhati2..

    ReplyDelete