Wednesday, April 30, 2014

1 mei bukan lagi hari buruh utk ku..




syok kan dpt cuti hari buruh..
kena plak jatuh ari khamis.. 
3 ari la boleh rest kat rumah.. 
sebelum ni, awal tahun rutin aku adalah lihat kalendar bila cuti yg jatuh pada hari bekerja..
kalau kena pada hari cuti jumaat sabtu macam satu malapetaka plak..
cam rugi berbilion2..
rugi tol la majikan dpt pekerja cam aku..

actually..
ari  ni 1 mei pertama aku sambut hari buruh bukan sebagai pekerja..
sedih uolss.....
nak tinggalkan kerja ( more to salary )
kelmarin last aku kerja ful time..
minggu depan aku masuk hanya isnin dan rabu saje..
tu pon belah pagi..
nak berhenti terus.. kesian jugak..
sape yg nak renew segala lesen n sijil semua..
kompeni aku .. suma lesen dan sijil yg ada kat malaysia ni 
dia apply..
yg paling hepi aku nak berhenti k.long.
tiap2 hari tanya bila aku berhenti..

bulan n bintang  biasa2 je...
depa bukan kira..


lepas ni boleh lah kita bersama  setiap masa ye sayang2ku..
tak ada stress..
tak ada marah..
tak ada kena mandi n makan laju2...
tak ada dunia yg huru hara,,
insha allah...

No comments:

Post a Comment