Thursday, August 16, 2012

dah nak raya dah....

assalamulaikum....
 petang yg hot n aku masih disini...
sudah ramai geng fb dah buat status balik kg...
aku InsyaALLAH pagi esoklah...
 x larat malam neh nak bertolak balik..

x mau kalut2...
apa pun x kemas lagi..
baju byk lagi yg x bergosok n berlipat..
umah sepah2 lagi.. at least nak tinggal kan umah seminggu..
kena la kemas gak.. supaya bila balik nanti..
x la serabut sgt bila masuk umah.

utk  yg membaca blog neh..
aku ucapkan selamat berhari raya..
selamat balik kg..
hati2 dijalan raya...

nak gak buat status kat fb ucapan selamat ari raya..
tapi x bleh... sbb ari tu aku
ada buat kesilapan besar..
iaitu aku buka fb masa rehat.. n lupa sign out..
n bos ( Mrs ) masuk office guna pc yg aku tgk fb tu,
 n dia p add dia kat fb aku

sial gila..
la aku nak buka fb pun dah jarang2...
on masa rehat je n pagi je..
nanti kalu buka fb 24 jam kalu..
nanti apa plak kata diakan..

nampak gayanya nak kena daftar internet 
plak lepas ni...
dulu dah daftar dah, tapi jarang pun buka..
la bila dah  x ada  internet gigih plak dok main fb, 
blog la,
ntah apa-apa ntah..

apa lah c.dah dok melalut neh...
asal-asalnya nak ucap selamat hari raye ..
p melalut kot lain ...

balik raya kg x neh..
busy skit coz sekali nga kenduri adik..
yg last... buat besar-besaran....
jadi kesibukan tu berganda2 lah jugakkan..
tapi x apa lah  sekali ni je...


nah amik kad raye neh..
ikhlas aku bagi...
gigih cari dlm google... nasib dia x buang lagi...


apa pun selamat berhari raya suma...
jgn lupa lepas raye sambung kerja nga penuh dedikasi ye..
bonus raye dah dapat..
cuti raye dah dapat...
nak apalagi..
 beruntung korang...

aku ni  sahkan bonus raye..
gaji pun x dapat lagi.. 
bos suruh buat advance...
x payah!,, nanti abis.. lepas raye nak makan apa..
 nasib baik bos kat umah tu..
bagi bonus besaq taun ne...
Alhamdulillah... 


baju raye anak2 tinggal lagi baju kurung x beli..

budget taun ni... dlm 1k utk anak2..
n taun ni aku nak bijak berbelanja..
aku x mau cari jenama branded dah...
sbb dpt sikit je..
sbb lepas je raye confirm baju tu aku akan buat baju
 pakai ari2 dah... rugi ..
taun lepas anak2 dpt 3 pasang sorang...
sikit..

taun ni, aku amik baju murah n yg ada offer gila2,..
budak2 bukan tahu berjenama ke dak..
 tapi tak la sampai baju pasar malam...
aku ni bukan berlagak ,
sbb baju aku aku ada gak beli kat zon ria,..
kat hari-hari...
tapi utk anak2 pilihan tetap ku pacific lah..
biarlah aku sorang je yg pakai baju kedai murah2..
anak2 x payah lah rasa ... 

itu je entry sebelum raye... 
nanti lepas raye plak aku up date..
sbb confirm bila balik kg aku akan sibuk tahap gaban...

sekain..wassalam...









No comments:

Post a Comment