Wednesday, August 8, 2012

malu punya cerita..

assalamulaikumm.....
 dengaq kat tajuk, cam x bleh blahhh...
ganas kau c.dahhhh... sampai pengsan2 nah p shooping..
hahahhaha... poyo gila... seumur idup kalu x memalukan diri n fren x sah...
aku bab-bab memalukan diri di tempat awam memang teror...
 lepas tu bagi tempias tu kat fren2 yg ada sama..... 

ni aku cerita bab malu yg x menyakitkan..
dulo2... masa belajaq kat uum.. tahun 2000.. masa ni blum kawen lagi neh..
ada la trun kat alor staq..nga n the geng raja, mek lin, wati n aku... sama2 naik bas.....
puas pusing2 window2 shooping,, peluh dah sampai ke kaki...petang...
 maka haruslah pulang balik ke uum.
n masa kat shahab perdana ( hentian bas utama kat alor star )..
. punya la ghamai org nak balik.. kot belah
uum, n of coz belah changlun, bukit kayu itam pun ada.. 
n mat2 terap kepala batas pun ada sama..... ..

n raja sebagai ketua rombongan  dah memberi titah supaya masing2 pandai berebut naik bas...
hahahahha.. dlm 4 ekoq tu... aku yg paling kecik....
n aku dah kecut perut takut kena tinggal...
bila sampai je satu bas tu...maka dgn gigih nya aku betul2 berebut,,, n yes aku dpt naik...
sampai2 atas tu tgk2 geng2 aku lagi 3 org tu tak naik pun.. n siap lambai minta aku trun... nnnn 
cecece.... dgn penuh keayuan n kesopanan aku  minta laluan kat m.cik2, abg2 hensem dlm bas tu..
jalan pun tunduk2 je... tapiiiii.............
bila sampai je anak tangga pertama nak turun dari bas ...aku jatuh n dub...dub...dub...dub 
terus terduduk atas tar jalan.... masa ni gelap gak la mata... sunyi je.. 
tapi aku  dah x sempat nak cover malu... 
terus loncat p kat n the geng  yg masa tu tgh gelak gila2 kaw punya ...
malu mmg malu tapi nasib gak ada geng  xla malu sgt.. boleh cover lagi la..
punya la aku control tadi last2 kantoi...
tu la, baik aku jadi aku yg selalu bo'lah ( clumsy). kalu aku control2 ayu punya..
mesti akan jadi satu benda yg buruk balik kat aku..

n ni crita sabtu yg lepas... 
malu yg menyakitkan... 
sabtu lepas aku trun alor star gak nak p cari brg kawen c.su,,,
p pun sbb aku  cuti dari posa.. so x la dahaga sgt.. balik boleh minum..
masa nak turun pagi tadi dah belasah nasi, baki sahur c.li tadi..
n nasib baik jiran flat dulo yg la jadi fren la kiranya offer diri
nak teman.. sbb dia boring dok kat umah posa2 ni...
kawan tu mak buyung ( 8 bln dah )..
sebenarnya x pusing mana pun,
p dua kedai je....tapi masa kat kedai yg kedua ni...tgh2 elok dok 
beratur nak bayaq tiba2 dia mai perasaan lain.. berdebar2,
dahaga sgt2 ( padahal dah ambik air mineral water tunggu nak bayar je )
n masa tgh nak hulur duit tu dia tiba2 mai gelap suma... rasa dah goyang...
apalagi aku yg dah mmg pakar bab2 cam ni.. terus undur belakang .. n terus jatuh..
sangat simple..tapi aku x pengsan terus sbb aku dan jatuh n terus baring kat celah2 susunan barang...
nasib tang tu org x ramai sgt...n panggil eja dia x dgr..
aku kepit beg aku rapat.. n terus senyap...
tiba2 sedar baru dgr cina tu dok kecoh2.... n aku terus panggil eja.. 
n kebetulan dia pun tgh mencari aku...lelaki cina tu minta eja p ambik air kat rak bagi aku minum...
hehhehehehe bukan bagi free ye... sbb lepas tu aku p bayar... 
aku dok tunggu gak kot2 ada org antar kfc ke.( melampau ) sbb sebelah tu ada
kfc...x ada ponnnn.. x prihatin langsung..
n aku nga eja pun melangut la kat situ ... sorang dok bersila.. sorang dok posisi baring...
di celah2 laluan ....
yg pregnant 8 bulan n posa sihat wlafiat..
yg  x pregnant n x posa n sempat b.fast  tu yg celaru...

ada la gak dlm 20 minit dok situ... layan pening aku..
tgk org makin ramai..
kami blah p kat parking..
buka air-cond keta  layan pening seround . n p.cik jaga parking bagi minyak
cap kapak sebotol ( pulang balik ).. blah p umah eja...
call c.li habaq.. n dia nak mai amik.. aku kata x payah dgn penuh keyakinan..
malas aku bab2 nak menyusahkan korang neh.

balik umah dlm kl 1.30 cam tu.. aku tdo.. n petang tu terus demam..
demam yg jenis ketaq2 tu.. panas2 badan ...
lama  dah x rasa nikmat demam cam ni.. 
ahad cuti...
n penangan dari pengsan ari tu, sampai sekarang aku masih lagi penig kepala..
bukan sakit.. cuma pening... rasa goyang2... 
tapi malas nak pk.. klinik pun x p... takut ada khabar kurang gembira..
sbb kalu masa pregnant kat budak2 org tu.. mmg aku ada problem darah rendah..
hb rendah...

hihihihi..lain x aku nak pengsan depan kfc lah senang... cpat skit dpt order...


ooppppsss.. ( ada org tanya aku betul ke masa kecik2 ku dulu begitu)... 
betul la... tapi x la sampai melarat-larat cam dlm bersama mu tu...
cuma aku budak kg..nak makan hebat2, pakai hebat2 mana ada...
cuma tang ikan aku hebat.. sbb cik aku kelaut.... ( nelayan ) 
 nantilah crita lain.nak kuar p order voucer sat..







No comments:

Post a Comment