Sunday, April 21, 2013

itik2 berkaroks...

jahat tak tajuk..
la sampai x tahu nak p mana dah sambut aniberseri...
dah 12 taun doh... 
tiap2 tahun mesti ada kelainan...yg gila2 skit...
adiah x penting.. ( walau nak gak..)
jumaat c.li balik..
aku dah buat tuntutan sabtu kena spend masa nga kami..
x mau kawan2, x mau besi2...

taun ni kami p karoks je..
seumur idup c.dah x penah p..
apatah lg anak2..
x minat sama..

ajat ati sebenar p a.star mall nak usha tgk wayang..
ingatkan nak p berdua je..
n nak tinggal anak2 ( berbayar yo ).. kat umah jiran..
tapi x sampai ati plak..

jadi bawak la suma..
lagi pon lama x mai a.s mall..
usha wayang.. x dak citer yg sesuai nga anak2..
c.li  nak spend time ari tu  kami suma...
so jgn membazir kan masa c.li yg emas itu...
c.li mmg sibuk time nak ngundi..
tu belum betul2 ari ngundi lg..
cam last ngundi dulu dia kena jaga peti undi...
jgn ingat senang ye..
dia balik citer 24 jam kena ada kat peti undi..
start kuar peti undi kosong, sampai abis kira undi..
masa tu p.undi tu lebih mahal pada emas..
nak p toilet ke semayang ke...
kena ikut turn ....

abaikan tugas c.li tu.. so bored..
la mai kita berjimba2 nga anak2..
walau sore c.dah x pas... tahap 9 dr 10 c.li kata..
apa cheq peduli....





 tgh select lagu....
belum abis pilih lagu...
suma kopok2 nga ayaq dah abis...kena belasah kat budak bertiga tu..


 hepinya tgk mereka hepi...
c.li monopoli...
 c.li again...again...again....
siap berebut nga mia..
mia pegang mic hanya nak habaq 
" abah jommmm balikkkk..."
mia mana nak tempat2 cam ni...
sat tak sat..3 jam gak dok dlm tu...
aku nyanyi gak...
siap nari2 lg nak c.li ...
bulan tgk semacam je...

depa x bleh buat apa...
sebab dah habaq kat k.long ari ni mama kawen nga abah..
12 taun lepas...
so.. bila mia nak buat perangai k.long tukang marah..
" baby ni , dok elok2 boleh dak.."
" baby, jgn nak nghiau boleh dak..."ari ni ari apa ma?
mama: "anniversary wedding" 
klong : "haa ari tu la..."
kesian dia dua tiga x nak sebut x reti...
sat2 dia tanya ari apa....



lepas karoks p makan...
makan gitu2 aje kat food court...
boleh lahhh no kek2 ye...





 sebenarnya sampai la,
aku masih confius..
sambut aniberseri aku..
tapi yg dpt mcm2 depa 3 org neh..
dpt baju baru, dpt jam tgn, dpt main2..
c.li pon ok dpt baju aku hadiahkan...
aku? x dok noks.. sian aku...
aku tanya c.li dia nak bagi apa kat aku....
kawan habaq, tu, dah bagi anak...
sangat2 x beretika...


sekian dihari ulang taun kawen mama n abah...
utuk anak3 tercinta..

No comments:

Post a Comment