Monday, April 22, 2013

port baru lagi..

ahad malam..
try makan kat "dapur ibuku"
lama dah dok usha restoran ni..
tapi nak masuk takut x sedap....
byk kedai makan yg gah-gah dekorasi ni..
tapi bab rasa hancuss..
byk x dah terkena...
jadi bila tuk dinner kami pergi makan yg biasa kami p..
bila boring je baru ronda2 try tempat lain..

masuk2 tu dah rasa kerennn dah..
nga staff jalan pon main seret2 kasut..
mcm malas..
nak kata letih, awal lg.
kami p pon dlm pukul 6.00 ptg.
aku cam besa la bila kedai baru terjah,
 yg aku order mesti tomyam...
bagi aku
 kalu x sedap pon, tomyam mesti boleh telan sbb dia masam dan berkuah gitu..
tapi bila2 je dia letak mangkuk tomyam..
tu dia rasa dia mmg sedap sgt..
nga pekak likat...



baru teringat nak snap gambar...
dah nak habis dah ponn....
c.li n k.long order nasi goreng..
ponn sedap...
mesti mai plak lepas ni...
 
 dekorasi yg sgt cantik dan selesa...


 bulan punya share nga k.long..
cuma minta pinggang kosong je..
mia.. mesti bersuap...
yg lawak tu.. bulan yg suapkan dia...
elok je dia nganga bila bulan suap..
sekali tu bulan suap sotong yg dia dah kunyah dan luah balik..
rileks je dia p suap kat k.b dia...
elok lah tuk budak yg malas makan seniri..

 c.li siap mention lagi gambar perahu tu tuk org yg mai kawan2..
minum ringan2.. dia buat cam dlm bar..
bila aku kata tak ada kerusi.
mungkin dia baru buat x siap lagi..
nga konfidennya...
cam dia tauke sini dok xplain kat aku...
sekali mai pejabat aku citer kat miss liew  makan sini..
dia kata mmg sedap sini, terutama nasi campur...
tghari sampai x dak parking..

tempat cam perahu tu adalah tuk dia letak lauk pauk lahh..
balik citer kat c.li...
gelak dia...
nak berlagak cam tau...padahal x tau...

patutla . aku tgk staf kat situ cam x bermaya pon...
cam malas.. ghupanya penat kot...dr tghari sampai kemlm...
minta2 mereka dapat gaji yg setimpal nga penat lelah mereka...
jgn bos amik kesempatan sudahhh...
 mia.....
haishhh mana nak dok diam....


dinner awal..
bila mlm je lapar balik..
aku x tau cam mana nak buat bagi kurus neh...
ingat bila mlm x mau makan apa2 dah..
tapi pukul 10.00 mula rasa lapar..
yg tahap nak masuk dapur tuang suma makanan dlm mulut...

 pukul 12.00 mlm..
goreng keropok...
sambil tunggu c.li siram pokok bunga ...


 sambil tgk citer hantu kat ntv7.
tajuk apa ntah... tapi best gak..


 sambil ditemana mia n bulan..
yg cukup susah nak tido..
sebenarnya bawa depa masuk bilik pukul 10.00..
padam suma lampu..
alih2 k.long sorang yg tido..
lagi dua ni.. dok main2...
lompat2 atas katil...
ingatkan bila depa tidor nak buat quotation c.din..
lama2 aku yg tertido cam nih..
baik aku kuar buat keje..
 
dua2 ni masuk tido pukul 2.pg..
sama naik nga aku dok layan movie..
rasa nak p selotep je mata bulan nga mia...
bagi lena...

No comments:

Post a Comment