Wednesday, June 19, 2013

masa cuti sekolah minggu ke-2..



ni citer vacation yg x dirancang..
duit lagi la x rancang...
msa pak n mak mai ritu..
sepupu yg di kl call nak mai jugak masa cuti sekolah nanti...
kawan dia kawen katannya..
aku ok je..... x dak masalah..

mak n pak balik pagi sabtu..
siap berpeluk sakan .
.bertangis tangisan kat stesen bas..( ayat tambahan )

ehhhh alih2.. 
bila sepupu n pak menakan sampai depan umah....
 elok je dok ghenyihh sama ....mek n naili..
nak p langkawi katanya plak..
mek..mek.. ritu ajak ye ye x mau...
bila adik dia offer nak p plak...
adik dia nak sponsor katanya...

citer p citer mai...
alih2 aku pon terjebak sama dlm plan depa ke langkawi..
mana nak cekau duit ni beb.. 
dah la tgh kering n c.li pon tgh o/station...

x kan aku p nak bawa mulut je..
satu mulut ok lg..
ni 3 mulut siap sedia dok standbye nak ngap mama dia...
nak tak nak p cairkan aset beku ..
nasib la aset beku aku ada la sikit2......

x pa la  .....nak buat camner redha je... 





biarlah gambar bercerita..


 bulan tgh tunggu feri..




jangkung dpt naik feri.. tapi dok bawah x dak tingkap.. x dpt tgk laut...



 kat makan mahsuri..
besar dah k.long...


 mek n menantu serta cucu pak menakan..



 bulan again...


 camner la aku nak tolak keinginan mek nak p langkawi..


 dataran helang




 my homestay..
 nah tu dia... gaya bulan...



 mak kau ni nak seorang yg humble nak..
tapi camner la kau boleh jadi camni...
mak x phm nak.. mai kot mana gen itu...



 kesian aku p langkawi tanpa c.li..
cam janda yg kesepian...
depa suma pakat naik cable car..
aku x mau... tatuuttt....
dah naik sekali dulu..cukuplahh....
so aku nga mia n bulan merayau-rayau kat bawah cam org sesat..
x tau nak p mana, n nak lepak kat mana...
so mai kita naik ducktour... 45 minit.. 
harga dewasa rm38.00
mia rm22.00
bulan free sebab boleh riba..



 meronda lah kita....
cantik....




 hasil rondaan.... 
ok lah dpt pengalaman baru..

 bulan yg letih...


mia yg boring..
mia dok tgh2 laut boleh ajak balik...

sampai2 je kat darat  sedang elok depa ni pon turun dr cable car..

sorry gambar x amik byk..
mood nak ke langkawi tiada sebenarnya..
dan sgt x seronok pergi tanpa c.li..
x seronok2...


aku byk x dah kelangkawi..
1. nga c.li dan kak intan laki bini dan mak pak k.intan......
kurang seronok sebab p nga kawan dan suma tempat dia nak p..agak penat...
baru balik n masuk hotel.. x sampai setengah jam call nak p sana.. nak p situ..
aku suka percutian yg santai... rileks.... x kelam kabut.. 
...masa :3 ari 2 mlm..


2.. nga famili ustaz lan.... masa ni dan naik cable car..
 masuk underwater tgk peguin..
n aku selalu citer kat k.long bila dia  tunjuk gambar..
masa p ari tu.. habaq kat depa.. pakat x mau p... x pa lah k.long nanti kita p lain.
masa : p pagi balik petang..

3. nga c.su.. sewa motor ( yg ni agak seronok...)  dapat plak motor buruk gila..
n helmet x dak cover... boleh plak sesat masuk air-port jalan depan..
. n lalu kat depan2 pramugari n pramugara tgh tunggu van...
sakit perut buat gelak.....
aku boleh sembunyi muka belakang c.su..sbb c.su bawak motor..
lepas  tu kat padang matsirat boleh plak masa makan ais kacang .. aku sembur cikgu2 dr kelantan..
aku sure cikgu tu bengang ...x pasal2 aku p bomoh depa... 
tersembur yg tahap kronik... sampai berterabur jagung n kacang kat muka n tudung cikgu 2 org tu..
kesiannnnn.... 

4. yg ni p soal keje... kena buat renovation pej.pendaftaran di bangunan LADA..
buat bilik pengantin. sebab ramai jugak omputeh ni yg daftar kawen kat malaysia..
so kena buat lah tunjuk budaya. byk kali masa ni dok ulang alik..
tapi x dn nak p jln2.. sibuk sgt2...

5. n ni plak yg terbaru p nga mak n pak menakan... pon x seronok sgt... c.li x ada satu.. dan masa pon kelam kabut jugak...
lain kali lah rancang elok2..
p santai2 .. mandi manda2... 
sabar ye k.long mia n bulan...
nanti mama bawak.... kita tgk peguin ye...


sekian..

No comments:

Post a Comment