Sunday, June 30, 2013

adat berjiran..

buat tajuk cam nak carik gaduh...
tapi mmg ponn..bukan nak cari gaduh..
tapi aku heran la..
sebab apa aku dpt jiran yg pelik2..ke aku yg pelik..?
tapi cuba nilai senirilah..

tgh2 letih balik keje..
x dan buka pintu pagar  dah ada jiran dok tunggu..
semata2 nak sembang..tanya mcm2..
n  baru kuar citer beli barang rumah baru...
itu je pon point utamanya...apa ke hal...
aku yg nak terkencing ni terkepit2 tahan depan pagar...
ingatkan ada story menarik ke...apa ke...

itu cerita yg latest punya..
yg lepas2 , ujung2 minggu ..
sabar je lah nak menahan tinggal x tau berapa lama lg kat sini...

masa susah dulu...
dok mai umah cerita masalah...
simpati jugak dgr..
kot2 boleh ilang tension dia...

tapi bila dah senang ni..mai jugak citer pasal beli itu, beli ini..
nak renovate itu, nak renovate ini...
hah... yg ni aku plak tension..


stress tau dak...
ni yg aku x ramai kawan sgt nih..
kat berek dulu pon...
depa ingat aku sombong..sbb x join depa
petang2 bergossip...
cerita pasal org itu..
cerita pasal org ini...
( read: ngumpat )..

aku sgt2 x suka..
kalu benda tu x dak sangkut paut nga aku..
aku x akan ambik tau...
tu yg dulu org pakat kecoh blok aku dok berhantu..
aku rileks je  turun p kedai mlm2..
c.li dah x ada...
seminggu baru tau.. ada org nampak benda ( langsuir )..
n ada yg dah kena rasuk...
baru aku menanar cari partner n tumpang tidur umah org...

kalu tang berita2 sensasi..
ujung2 baru aku tau... tapi aku x kisah pon...
abis2 iyekan aje..
bukan aku anti sosial..
tapi tgk isu la..kalu ada kematian, kelahiran atau kenduri mmg aku p..
tapi kalu setakap nak bertenggek 3 4 jam semata2
dengar  kau nak ngumpat org tu org ni..
( tapi esok rileks je kau dok sembang nga depa..)
kirim salam lah aku nak jadi geng kau...

n kat taman baru ni ada jugak jenis cam tu..
ngadu kat c.li...dia kata layan je la..
org x keje mmg cam tu.. x dak isu nak sembang...
tapi masalahnya bukan dia yg dok tadah telinga...
tapi aku...yg dgr... 
nak tokok tambah citer pon aku x reti.. sebab..
iye lah dah beli tu beli la...nak kata apa lg..
nak buat itu buat je la... bukan aku yg designernya...
maybe dia nak aku p tgk seniri kot brg belian dia tu...

petang ni nak balik umah sama naik nga azan maghrib...
kalu balik pukul 7 pon x jln.. selagi x dgr azan.... cam tu gak..
bukan x mau layan..
tapi bayangkan jumaat pukul 4 dah mai... sampai pukul 7 la lebih kurang..
petang sabtu pon mai... cakap benda yg sama...
petang kelmarin pon mai....letih ai.........
kalu ai tak keje... ok...tapi ai keje u....

kat office ni dah buat cam2 keje... nga lesen x abis2 dok pending..
lunch hour lari amik anak sekolah.. makan pon  kelam kabut..sambung keje lg..
balik 5.30 atur amik 3 budak tu...sampai umah dah 6.30..
n masa tu plak kau mai nak ramah tamah...
x kena masa u....kesian i....















No comments:

Post a Comment