Monday, December 16, 2013

main sembunyi2

budak bulan ni suka main sembunyi-sembunyi..
tak kira kat mana, janji boleh sembunyi..
dlm kereta pon boleh sembunyi..
camner le dia nak sorok..
tapi depa kan imaginasi tinggi..
apa pon boleh...

jgn bising,  dia nak cari tat b, takut tak jumpa..


kat sini je pon menyoroknyaaa..
cari punya la lama, siap tanya mama lagi lat  mana tat b..
propa sgt eh.


bila dah jumpa tat b, suka kan main...

turn tat b plak kena jadi..
bulan p sorok..


taraaa.... sorok pon kat sini gak...


bulan : " tat b, cari laaa adik.. ".

alohh,  sekali tat b jengol kepala je..


cam tu la menyorok depa pon..
kalu kat rumah mencabar sikit..
sebab byk bilik nak kena cari..
bulan sampai nangis2 cari.. 
kalu jumpa menjerit cam apa lagi..
walau sebenarnya langsung tak mencabar..
aku tengok kesian plak..
alahai budak2 la.. tak ada cabaran yg sebenar2 nya..

depa tak tau lagi mak depa kecik-kecik dulu main sorok2 ni camner..
dok kg, main dah la kat tepi2 hutan..
setengah jam tak jumpa lagi..
silap ari bulan tak jumpa terus..
balik rumah ghupanya..

yg selalu kena penanya aku le..
kawan dgn 3 beradik perempuan tu..
depa main depa pakat tau..
kalu salah sorang kena jadi..
yg lain pakat habaq kat mana geng2 nyorok..
tapi bila time aku jadi..sekoq pon tak mau habaq kat aku..

yg lagi sedih tu.. tengah2 dok cari geng..
terjumpa nga mak yg tgh cari aku tak balik2 dari pagi sampai tengahari..
kalau jumpa dia bagi senyuman mesra tak pa gak..
tapi di baginya sepet ketam yg langsung tak best...

last2 balik dgn ayat tu je...












No comments:

Post a Comment