Tuesday, December 31, 2013

bye-bye 2013. entry dipenghujung tahun 2013..

kecoh kat fb dok buat ucapan tahun baru..
yg tua-tua pon sama naik dok wish-wish..
padahal dia tak kira umur dia semakin pendek...
aku teringin gak nak wish..
tiba2 eh ghasa malu plak kat diri seniri..

cam budak2 baru nak tumbuh bulu...
kecoh2 dok wish hang aku... hang aku..pang sedas baru tau..( pang diri seniri la )..

tapi serius sedih nak tinggal taun 2013..
sedih punya pasal .. tadi gosok lengan c.li .. dapat la mlm ni makan kat petai belalang..
sempena tahun baru..
nyesal ghasanya... kalu aku gosok tang lain.. mesti dia bawak p makan hotel..auww..
( pang sedas lagi )..

penghujung tahun 2013 aku ari ni cam taik..
tengah syok2 nak buat slip gaji n email kat mrs,
tiba2 bos jantan call..
kalau call manja2 nak bagi bonus tu aku terima je nga pasrah n redha..
ni tak.. call nak lepas geram kat org akaun..
tadah laaa.. telinga..
 nasib tak berdarah..tapi aku rasa sikit lagi nak berdarah..
n satu kebetulan plak telinga aku mmg tebal bab org membebel2 ni..
berkat latihan dgn mak kat kg masa bujang2 dulo..
mak aku bab berleter.. perghh....
kalu kita masak ayam kampung yg liat nak mam.. tu.. 
aku rasa ayam tu boleh berkecai selai2 daging dia..
silap ari bulan pegang tulang pon reput..
eh, termengumpat mak seniri plak.. sorry mek..
tapi terima kasih jugak kat mak..
 ghupanya mmg mak dah tau n dah buat latihan kat aku..
sbb hidup aku ni asyik la dgr masalah org.. asyik la dgr org membebel2..

dan2 c.li kata "kesian mama" ...

n tengahari tadi plak..( ni serius, awas! jgn senyum )
terbaca status c.su kat fb ,, asben sepupu meninggal...
innalillah...
arwah ni sakit lama dah.... jantung n kena strok..
berbulan2 terlantar tak boleh bangun..
terus call sepupu.. ucap takziah...
iyelah .. yg idup pasti mati.. 
tapi kesian gak.. dah le sepupu ni jenis yg lemah gemalai...
apa dia nak buat lepas ni utk sara anak2 dia..anak sulung baru kat upsi, tak kerja lagi..
mudah-mudahan adik beradik arwah akan membantu..

tapi yg nak tergelak masa dok sembang serius2 ni..
n dgn aku yg dah berair mata kat sini..boleh plak termiss communication..

ayat aku cam ni: " redha la kak n%, in sya ALLAH, esok2 boleh jumpa lain"

 ( maksud aku ttg arwah , kalu amal baik dgn izin ALLAH mungkin di akhirat boleh jumpa semula.
 itu pon jika dia tak kawen lain )..

jawab kak n% : "oloh tuo doh dah eh, nak cari lain.. ( sambil gelak2 )..."

eh kesitu plak yg dia phm... aikkk,sepupuuuu,,, 

 sepupu cam ada hati lagi tu...terus aku dok gelak plak dgn dia..
tapi aku tak explain la kat dia .. biar lahh janji apa yg aku kata tu, dia gembira sikit..

n mana tau kan, kalau jodoh dia ada lagi dgn seseorang..
tambahan org tu , dia pilih sendiri..

( coz yg ni dia kawen dgn pilihan keluarga, yg mana plak itu adalah sepupu dia sendiri belah pak.. aku sepupu belah mak dia.. ) 

pong pang pong pang.. sekian..

list utk di buat tahun 2014 adalah..
  1. bayar balik duit tabung haji... ( terambil ritu . c.li tak tau ni )..
  2. ganti balik duit kecemasan yg dah kosong ( eh cam sama je dgn ayat di atas )
  3. abiskan utang ustaz lan ( kalah membeli, kalah lagi memakai ) tinggal dua bulan je lagi...
  4. nak kuruskan badan tanpa makan sebarang ubat penjamu mata ( beli tapi tak makan ).
  5. nak abiskan iqra k.long.. moga tahun 2015 dia boleh naik qur an.
itu je la kot buat masa la..
kalu ada tambahan nanti tulis lain..

ok happy new year.. ( sambil loncat2, cam budak baru nak tumbuh bulu. )..
moga tahun 2014 datang tanpa sebarang dugaan..
tahun 2013 pon tak ada la yg pahit2 sgt.. dugaan berat pon tak ada, setakat anak2 demam je...
alhamdulillah.. ini pon salah satu dr cabaran rezeki gak..







2 comments:

  1. wishlist no.1 tu mcm sm plk...pn asben x tau...matik la nak kna gnti cpt2...takuiiitttt...korek pn tym sesak..mls nak bising2..bt diam2..klu ckp lg byk dia komen..bt sakit telinga plk...hihi

    ReplyDelete
  2. hahahhahahhaaaaa.... comel la kita dua nehh... pandai betul bab2 songlap duit tanpa asben tau...

    ReplyDelete