Thursday, January 2, 2014

zoo taiping tunggu..esok aku datang..

kikikiki....
cam gampang kan..
org dah start sekolah. kita baru nak p bercuti..
k.long  n mia dah lena pukul 10 tadi...awal hehehhe..
semangat nak p zoo.
c.li kata esok kita jln2 n stay 1 night kat sana...
cecece... tapi tau dah mesti kat hotel tak dak bintang..
cam p kat perlis ritu..p perlis pon nak tido..
padahal sejengkal kera je..
perlis tu masa projek kat kastam perlis.. aku hari2 ulang alik..
dekat setahun gak..
dpt kat c.li,  tido.. dasar anak manja.. tak boleh letih sikit..
ni p sebagai ganti tak bawa k.long n bulan ritu..
kesian kat depa... bila mia asyik dok cerita je..
tau la dpt kat budak mia tu.. cerita yg tak best pon..
boleh kat dia, nampak cam best gila2.. 
sambil cerita sambil sedut air liur..

ok kat atas tu sessi meriakkan diri kata nak p mkn angin..( kecoh la luuu..)


ini sebenarnya yg nak cerita mlm ni..
ada benda nak ngumpat skit... ( matik la keje asyik nak ngumpat je)
semlm lepas maghrib c.li ajak keluar, nampak cam urgent.
 tapi nak p mana, duit aku  pon cukup utk b.fast esok ja..
alih2 dia ajak p mydin. cari barang sekolah k.long...
( sorry yg sengkek tu  aku, duit c.li tak kira, dia akaun lain,
tapi duit, duit, duit dia akan jadi duit aku gak hehehhe)
so masa tgh pilih2 barang tu, dia cerita kan..

c.li yg ensem sbb belanja mlm ni : " bukan apa, saje je lari kat depa tu, tadi #$%#^ mai ajak 
makan nasik umah dia mlm ni. sbb dpt hasil p mancing pagi tadi..

bini yg si kaki kikis :"dia ajak abah sorang je ke?.. abis tu, awaq tak p.. makan free kot"..

c.li yg ensem sbb belanja mlm ni : " malas eh, dia ajak abah sorang je...tak fhm depa ni..

bini yg si kaki kikis : " nak buat camner, dia ingat abah duda.hahahhah"..


hah! ni la peel satu lagi yg aku tak berkenan kat taman ni..
masa kat flat dulu tak pernah jumpa pon..
dulu kalu ada majlis makan2 mesti melibatkan suma family..
kecuali  mmg buat majlis tahlil or baca yassin ...( tapi masa aku naik rumah baru.. 
aku siap pesan kat laki2 bawak bini sama...)

kalu setakat majlis2 bbq, bufday, atau saje suka2.. mmg p lakik binik..
tapi,
kat taman ni, dia tak jadi lagu tu..
mmg aku tak kisah pon, kalu depa nak ajak c.li sorang.
malah aku suruh dia p..
tapi c.li sendiri tak mau p.. cam pelik je katanya...
bukan budak2 bujang...nak buat bbq geng je.. suma pak2 orang..
ada dah dua tiga kali, depa whatssap collect duit buat bbq..
tapi utk puak2 lakik je..
yg bini pakat hidu bau asap kat baju..
depa ajak c.li , n c.li buat tak layan..
mlm bbq tu... c.li ajak makan luar n ronda, pukul 12 baru balik..
n selepas tu ada lagi sbb tak puas ati , tak ghamai yg p.. depa buat bbq lagi..
collect duit.
.kami keluar lagi...aku suruh je dia p takut  nanti org kata sombong..

dia jawab :" tak lalu nak telan ah,, kita dok makan sedap2, anak binik tak makan"..
gitu laki mithali gua....mana nak cari kan?..kan?
time dia mithali la... 
time dia hantu raye.. balik outstation tak dan apa2 dah cerita..
makan udang karang la.. makan telur unta la,
makan jamuan vvip, kadang boleh dia nga rasa tak bersalah p belasah hidangan tuanku..
puak2 vvip ni depa bukan makan byk pon.. penuh protokol..

tapi dak lee aku jeles.. sbb tu suma free n masa keje..
dah keje dia camtu,, dgr je, n tak jugak aku meronta2 kat kaki dia,
ajak p makan udang karang yg rege dia tujuh lappan ratus tu..
gila namanya...

ada dulu sekali, mlm tu mmg aku kena buat ot. nak isi borang tender..
so ajak c.li buat teman of coz anak2 sekali..
boleh dia mai jemput c.li depan aku.. 
n bila c.li expain ( sila rujuk kat atas )..
boleh dia suruh aku p sendiri dgn anak2... ( ni binik dia )

bengang gila aku...bukan aku kelapaq sangat nak makan.. setakat behun goreng..
aku boleh buat sambil berkembang je pon..
tapi c.li bukan org bujang.. bukan duda..
dan apa motif kau ajak lakik aku sorang je.
 awaq aku ni sapa?..org asing yg mai menempel kat c.li..

n mlm minggu lepas.. aku baca whatssap c.li .. depa ajak nak jumpa geng2 skuad depa..
buat perjumpaan plak kat karaoke... campur plak laki perempuan..
aku saje bagi angin kat c.li..
" hai bah, tak berminat ke nak jumpa kawan2 lama?".
c.li : " tak kebuluq ".....
nasib dia jawab cenggitu...hehehhehe...

ada gak aku terpk.. camner feedback bini2 depa nih..
takkan ok je laki2 dok buat bbq.. mkn sorang2 dgn geng..

n mlm mesyuarat persatuan baru terjawab..
masa dok tolong2 isi kuih n air kotak dlm palstik
saje je aku buat tanya2 pasal bbq ni..

 hah..!.. baru tau, masing tak cukup mulut melepaskan perasaan ..
ada dgn nada marah2... nada ala2 merajuk..
ghupa2 nya depa pon terseksa hanya dok menghidu bau asap je...
 maksudnya disini.. tak berapa nak redha gak la, laki buat camtu..
tapi tak berani nak kata apa..

syukur my laki jenis yg tau pikir.. alhamdulillah...
( tang keluar mlm tu... cerita lain. lepak2 kedai kopi.
tau dah, kalu tak azam .. mesti dgn pendi.)
dulu aku mmg ikut time tak dak anak.. sampai dua tiga pagi )..\
la aku sendiri malas.. baik aku tidur sambil gentel kain selimut..
 nak gentel siput tak boleh... 


sekian.. sessi merapu .. 






2 comments:

  1. buat beehun sambil berkembang? macam manaaa tu hahahahah

    ReplyDelete
  2. belum kawen mana boleh cerita.....

    ReplyDelete