Sunday, February 23, 2014

mulut tempayang

semalam c.li p  jumpa kawan dia..
( mlm ni pon tak dak jugak sebenarnya..)
tiba2 rasa gatal tgn plak nak jadi minah kepoh skit.. skit jaaa..
 sbb cerita dia menarik.
sebenarnya kan sejak kawen dgn polis ni..
ghupanya mmg wujud situasi cam dlm cerita csi, hawaii five-o

kawan2  skuad cli byk yg masuk cawangan yg bahaya2
c.li je la pancaragam.. pot pet pot pet dok tiup saxsafon cam kasim selamat.
tak apa le janji keselamatan terjamin..hehhehe.

yg dia p jumpa semalam aku pernah jumpa.
masa tu  c.li  bawak aku p mcd kat city plaza.
tapi masa nak masuk pintu city plaza tu dia terus menuju kat seorg manusia. 
yg mana  bagi aku, aku akan larikan dirilah.. 
rambut panjang, muka berlumuih cam tiga pat tahun tak mandi, 
bawak beg plastik buruk penuh dgn kain buruk.
aku tunggu je lah sbb cli amik duit seringgit n p kat dia, 
tapi cli sembang lama jugak. 
lepas tu c.li mai dia tak kata apa-apa pun.
 n kami terus masuk mcd makan.. aku pon tak kata apa sbb ingat dia p sedekah.

mlm tu dlm pukul 2.00 pg c.li kejut aku. katanya nak p jumpa kawan.
mmg aku akan ikut dulu sbb takut dok kat rumah sorang2..
masa ni anak2 tak dak lagi.
kami p amik kawan dia. kat belakang hospital lama.
masuk je kawan dia tu..
"eh, eh, ni rasa cam peminta sedekah tadi" ( kata hati ku-versi drama ariana rose )

. tapi yg ni dia dah bersih sikit.
p mamak. n masa makan sembang2.. gelak2.
mamat ni gigi depan pun tak dakdlm 3 batang gak.
mmg gelihati betul..lagi pun mamat ni cakap mcm gian je..
merapu  lebih..

abis sembang kami hantar balik dia kat belakang hospital.
lepas je dia turun mmg aku gelak la kat c.li berkawan dgn org ntah apa-apa..
sbb dia ni suma kaut.. tak kira sapa pon boleh jadi kawan dia.

c.li : gelak la gelak...silap cakap depan dia nga kita2 masuk lokap.
aku: awaq?.. sapa tadi tu.
c.li : perisik bkit aman, mak dia sendiri pon tak tau dia kat mana la..berapa taun dah tak balik.

lepas tu cli cerita dia ni masa jadi pengemis ni ic pon tak dak..
makan arap minta sedekah ja...pernah kena tahan kat jab.kebajikan.
 tido lokap tu selalu.
aku cam pelik jugak. abis gaji dia p kemana. takkan tak dak anak binik.
 kalau ada anak binik pun kena tinggal la. dah tugas,

tak sanggup aku.. biar cli letak jawatan tak pa kalu dia jadi camtu.
silap2 aribulan org ingat aku beranak tanpa suami.
ooo naya beb jika aku difitnah sebegitu.

ghupa2nya depa ada tempoh.. tapi makan masa gak la..
begitu jgak yg menyamar jadi mat pit. depa mmg kena guna jugak benda tu.
baru real cam mat pit. ada yg sampai tahap ketagih pon ada..
takut aku dgr..

la kawan c.li yg jadi pengemis tu dah kawen,
elok jee pakai gigi palsu. segak plak dah aku tengok dulu masa p rumah dia.
la dia perisik lg tapi bahagian komunikasi.
semlm c.li p jumpa dia. turun dr keel . ada kes katanya
kes apa tanya c.li, dia pon tak tau.

ok la sessi mulut tempayan ..
nanti  mulut tempayan korek rahsia lagi ye...













No comments:

Post a Comment