Saturday, February 22, 2014

terbolah or clumsy

 dulukan bila adik beradik kata aku ni clumsy atau ' terbolah',  aku marah, or terasa hati.
biasa lah jiwa muda yg sentiasa nak sentap jaa...
 mak bagi nasihat sikit merajuk.. n mula lah cari jln macam mana nak lari dari rumah.
 mula pikir nak kemas baju dua tiga helai, plan nak lalu jln mana yg paling dekat.. 
pilih waktu mlm2 masa gelap gulita dan suma org tengah tido.. 
tengah  dok best2 buat rancangan jahat.. 
plupp!  tiba2 pikir kalau jumpa hantu camner,, dan ke nak lari..

 last2 cancel dgn ayat tu je..nasib la mak aku selalu takut2 aku dgn hantu masa kecik2 dulu..
n hasilnya sampai sekarang aku jadi manusia penakut dgn hantu.
kesian aku.. tapi utk anak2 aku tak guna cara mak aku. sbb aku tau aku  yg susah balik.
ye la kan,  tgh syok2 tido anak kejut nak kencing  atau nak berak mlm2.
kena tiga org,  baik aku letak kerusi kat pintu jamban tu terus.


tapi
 sekarang ni aku dah lali dah jika ada org kata aku clumsy.
sebab mmg betul  pun sebenarnya....
ari tu (lama dah la ).. masa nak tutup pintu almari boleh terkepit jari kelingking.
bab masa tgh jln tersadung kaki sendiri tu manjang je kena. 
kalu tak clumsy masakan aku boleh jatuh kat stesen bas shahab.
masa tu  mmg malu sampai meloncat masuk toilet.
kulit muka rasa cam kulit kuda dah...

aku cerita ni sbb 
 kebetulan masa nak masuk bilik tadi utk berfoya2 kat dunia maya.
boleh plak kaki tersadung kat bucu katil...rasa jln mcm biasa. tak seret kaki pon..
katil tu pon cam tu je.. tapi boleh tersepak.. bengong sungguh..
ni jari kaki tgh sakit.... sakit gila punya gila.
rasa cam dah bengkak nih...nak marah kaki mmg tak guna la kan..
nak marah diri sendiri rasa cam malu jugak..
taip ni sambil tgn bau minyak urut.. mintak2 la tak patah.

sakit ni... nak anjer2 laki plak p merayap jumpa kawan dia dr keel. 
dulu kawan dia pernah jadi pengemis kat alor star ni..
tapi aku rasa ni pon mesti ada kes,
sbb kalau si polan ni turun alor star mmg ada kes berat.
sorry tercerita plak.. oppss... 




4 comments:

  1. Setiap kali aku baca entri, mesti aku baca dalam keadaan bersajak sebab tulis perenggan macma sajak hahahahahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg nak suruh kau bersajak gp.. n jgn lupa tgn kena gerak sama.. tapi tak mau cam karan sing walia naa...

      Delete
  2. rasa nak marah org shj kn...bla kna..walhal salah sendiri...hihi...prna rasa tutup pintu kereta kuat2..lps tu jari sndiri te kepit...sakit nyaaas...uwaaas...kuar air mata...huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul qaseeh.. semlm tak dak org yg jadi mangsa.. anak2 dah tido ,,laki tak dak.. tapi membebel jugak la kak diri seniri...hahahahha

      Delete