Thursday, February 13, 2014

rumah kena pecah..

tengah syok2 dok buat megi goreng tadi.
c.li mesej habaq rumah abg aku kat kg kena pecah.

"mama call, tanya apa cerita".. arah tuan besar.
" baik bos"... aku pon call la..
kesian .. byk jugak brg yg abis di sapu..
enjin peti ais kena angkut..
nak angkut peti ais besar sgt..dpt enjin pon jadi la..
enjin air pon kena jugak..
yg ni tak kata sbb ada kat luar rumah..
dan jugak pendawaian.. abis kena cabut..

actually rumah tu.. kat kg..
tapi abg ada kat sarawak... guru kat sana..
dah 15 tahun ada sana ..
mintak balik tak dpt2..
so dia buat dulu rumah..
tapi tulah.. kawasan rumah dia tu org tak ramai lagi..
jauh dr rumah org.. baru 3 ari lepas dia dok tunjuk grill baru pasang..
tup-tup ari ni dpt berita cam ni dah.. tak syok deh..

apa nak ajdi tak tau la.. biasa dok dgr cerita og ja.. la dpt kat family sendiri..
dpt org tu kat aku mmg aku suruh dia telan je enjin peti sejuk tu..
nyusah kan idup org ja..
makan la hasil dr rezeki mencuri ko tu...
in sha allah kau bawak dosa tu sampai mati..

aku plak yg emo...
suara tuan rumah ok je... x dak rezeki dia kata..
maklumlah tuan rumah ustaz... so mmg dia lebih terkawal  emosinya..
apa2 pon ujian dr allah jugak ni.. nak uji hambanya..





No comments:

Post a Comment