Thursday, May 24, 2012

assalam....
petg yg redup n aku rasa mmg ari ni redup kot... sbb masa trun lunch tghari atdi redup je...
la x berapa nak perasan panas ke apa ke...

smlm dpt berita yg menyedihkan.. dlm blog moon.. adik ipar dia Norma dah meninggal.. dah lama ku dok ikut dia punya story, dan aku amat simpati sbb dia baru je kawin n trus sakit kanser otak, n lpas bersalin terus dia masuk wad utukl operation .. n keadaan dia turun naik... n semalam berakhir lah penderitaan n ujian keatas arwah dan keluarganya.... semoga suami dia talib tabah dan membesarkan satu2nya cahaya mata peninggalan arwah... kisah dia sedih sgt...sbb aku pun juga sorg ibu...

masa aku bersalin kat firas n tgh baru dlm pantang,, aku cukup kesian kat damia @ baby sbb dia x blh nak panjat2 aku.., x bleh nak guling2 atas aku, nak menempek lebih2 sbb dah ada adik nak kena jaga... tu la sampai skrg dia masih aku panggil baby, biaq lah.. dia manja ke apa ke, janji dia mendapat sepenuh kasih sayang dan kemanjaan dia tu aku layan dgn ati terbuka, ( tapi ada gak geramnya sbb dia blh mai potong tgh2 masa firas dok menyusu, blh tolak firas dok tepi sbb dia nak mai berpeluk nga aku ).. tapi syok lah sbb depa dua org tu akan saling berebut nak dok tgh..... hahahahha... glemers ceq tau..
n demi anak2 aku minta nga bos baruaku utk cuti hari sabtu, kesian kat depa... 2 minggu aku cuti jumaat saja, x dan nak layan depa, jumaat tu xtvt aku penuh, bgn je buat sarapan, sambil basuh kain, jemurkain, kemas umah, masak utk mkn thgari, fuh penat deh.... petang skit gosok kain baju nak pakai esok... dlulu kerja yg 2 ari buat aku nak kena settlekan dlm masa 1 ari beb, cam lipas kudung...

n start esok aku dah mula cuti balik 2 ari... syokkkkkkkkkk...

perasan x lama btul aku x boh gambar dlm blog nehhh.. nanti lah ada masa masa aku boh, lagi pun lama btui x amik gambar... malas nak beli bateri.  tapi nak kena boh gak nehh utk kenangan anak2 esok... sbb aku tau mesti  3 4 taun lagi, k.lomg, baby n bula kan baca blog aku nehh... blog mama dia, yg dibuat khas utk bacaan depa bila besaq nanti....

ok nak buat keje skit, sbb dah pkl 5. ptg dah. dah nak balik dah,,,, selamat bercuti dihujung minggu...

No comments:

Post a Comment