Thursday, May 31, 2012

                                                mandi-manda nga abah yg suka melayan...

                                                     ingat gambor..ghupanya video...layan jela ye ...
                                                      mama yg suka makan....
                                                     posing baik punya dri k.long n baby...






assalamulaikum.... saja je ptg ni layan ganbar kat pendrive... ni gambar masa p berkelah kat titi ayun, masa dok kalut handle projek di pej agama yan... masa tu dekat sebulan gak dok ulang alik kat sana.. ari jumaat n sabtu pakat angkut depa sekali.... cuma tanya sapa2..ada dak bawa anak p mandi kat titi ayun selama 3 minggu turut2 jumaat n sabtu... ( aku la tu.. mama paling sempoi abad ini....  ).. n rasa cam nak boh la skit kat blog nehh.. lama  dah x upload pic....tgk pic depa mandi lain2... k.long baby bukan main lagi... si bulan 1st okey lagi.. p yg kedua dia x mau dah....sejuk mungkin....

sat2..ada call masuk... jwb call jap.....

eleh.. ingat kan sapa call...ghupanya bank muamalat....hihihihi... tetiba je ingat my cinta hati ku ada tunggakan.... tu tunggakan yg lama punya..yg tengah kalut nak naik umah baru.... tiap2 bulan ingat nak p settlekan,,,tapi manjang je x dan.. masa  xdan... bila ada masa, n time tu la plak ada benda lain yg nak kena guna duit plak..... tapi tq la kat encik si pmanggil sbb hanya u la yg ingat nak call i... kalu arapkan suami i.... x abis la bateri h.set i siang2 ari ni... suami i tu mlm je baru cari i... walu dok ceruk mana pun... wlau dok depan mata pun...hehehhehe.... nanti ye darling i janji before 7hb  ni i p settlekan.... tapi kalu i settle suma.. u x call dah la i.... mencinyaaaa ( ayat gedikkk )......

rasa tadi cam nak cerita pasal p berkelah2 yg ari tu ... tapi en.bank buat kantoi plak...ilang dah la idea tu.... tak pasai2 plak timbul idea nak crite pasal duit.. pasal perbelanjaan.... ok nak start dari mana ye long... baby..n bulan....( minta2 nanti kamu baca nehhh... sbb kamu suma yg pandai minta mcm2 )

byk blog yg aku singgah dan baca suma tonjolkan sisi yg mewah... tunjukkan pic yg depa p bercuti... tunjukkan barang yg depa shopping... abis ribu riban.....terpikirk gak.. " syoknya depa, depa keje apa eh ?... bila godek2 lagi tgk fb depa baca lagi n baca lagi, yg jumpa housewife suami cikgu, ada sorg tu plak pembantu tadbir, jadi kalu nak kira x dak la kaya sgt... atau mungkin ada harta mak bapak kot... tapi kalu setakap nak menunjuk tu x payah la dok tunjuk sgt kalu sekali sekala ja.... depa hanya tunjuk yg hebat2....yg tang x hebat depa tutup ghapat... dan sebenarnya depa memang nak menunjuk2..( apa aku melalut nehh )

 tapi x pa lah biaq p kat depa... aku hanya nak menajdi aku di dalam blog neh atau pun di luar... walau pun aku pun pakai jeans levis ori... pakai bedak maybelline....dah bertahun x makan kedai tepi jln ( sbb anak punya pasal).. .. tapi sekurang2nya aku ada gak sebut kat sini masa2 genting ku... masa kesuntukkan wang... aku je la... ( anak2 ku x penah tau time aku  xdak duit... sbb depa nak makan apa suma dapat..)
serius aku cakap... bila kita pegang title mak bapak nehh .. kalu kat dlm bank ada rm500.00 n masa tu baru 15hb... hati aku dah berdebar2 utk shopping ke,,nak beli kasut ka... dah rasa cam x dak duit dah... buatnya anak2 demam tgh2 mlm ka...tiba2 nak pakai duit utk smething yg urgent ka... x ke haru....  dah la saving pun hancuss....

kadang aku rasa bersalah sbb ada masanya aku merungut bila  kesempitan... baru taun ni je pun rasanya start dok umah baru... masa baru kawin n berdua dulu selama 5 taun aku sgt mewah...nak apa dpt... aku dan la rasa shopping sampai abis gak dlm 1500.00 satu malam kat pacific n dlm masa 4 jam saja... ( sapa2 x percaya bak duit, aku abiskan )..
dpt k.long pun ok lagi....dpt baby pun still ok... dpt bulan pun ok lagi..( rezeki ALLAH yg beri ) start bulan ogos 2011 aku mula rasa kesempitan... simpanan ribu2 abis... sbb naik rumah baru punya pasal.... ikut yg aku kira kat buku catatan aku dlm rm9,000.00 ( tu yg Tunai ) gak abis..., n utuk menapak balik tu makan masa...
nak kata sampai tahap kritikal tu dak la...cuma kena byk ubah yg pernah dirasai dlu.
1)  kalu  dlu .. mlm mkn kat luar, sala classic, langkasuka, r.nelayan... jarang aku masak mlm2...
       la aku kena rajin2 kan ke dapur..
2)   dlu nak beli apa ..beli je.. x dak congak2 dah.. la kena congak skit....
3)   dlu kalu ada tarikh2 penting p kenny roges, spring leaf.. la taraf mcd n kfc  je...

tapi sebenarnya ada gak yg tak berubah cthnya kalu anak2 nak makan fastfood,, still lagi p... n aku xlimit berapa x sebulan p... ikut atas permintaan anak2....

boleh lagi pakai beg jenama sembonia...hihihihi...

kasut masih lagi vincii... carlo rino... paling lekeh pun crocodile..( c.li x bagi aku beli ksut pasar mlam atau zon ria, dia nampak kesian,,, ).. oppsss aku sudah menunjuk2... baru tadi aku dok kutuk bloggers lain...x dak lah sekurang2nya aku ada gak aku habaq aku x dak duit...( bukan x dak duit ,, tapi kekurangan duit,,, sbb byk sgt kos2 nak kena biayai..... babysitter rm 450.00 x termasuk kalu keje lebih masa, yuran sekolah k.long rm200.00, kby rm330.00, rumah rm1,000.00.. ).. n belanja time suami outstation... kalu p 2 3 ari pun cukup laa utk dia abis kan rm400.00. n sebulan dia akan keluar 4 atau 5 x satu trip...( kau bayangkan c.jah berapa byk dia berjaya abiskan duit )...

ok lah.. n dah start keje baru ni hopefully.. aku akan dapat balik apa yg pernah aku dpt dlu.. n dpt menabung skit2...InsyaALLAH.... kesimpulannya Rezeki di tgn ALLAH... keje apa pun byk mana pun .. kalu rezeki kita tetap kita rasai.. tapi kalu dah jadi rezeki org nak masuk mulut kita pun dia kuar gak... wssalam...





No comments:

Post a Comment