Thursday, May 10, 2012

today is my bufday

assalamualaikum.... hari yg panas tapi kat office sejuk...
lama dah x taip blog.. byk nak share .. tapi ari ni buka gak..
first sbb x dak apo nak dibuet eh.. n
second today is my bufday yg ke... 35.. hohoho tua banget dah gue nehh...tu yg rasa nak tulis skit kat sini  sempena umur yg dah semakin lanjut ni... apa pun aku berdoa ke hadrat ilahi.. minta diberi kesihatan yg baik utk aku berbakti pada orang2 yg ku sayang... aminnnn...

1st yg nak aku kongsi kat sini.. aku dah masuk pejabat baru n syarikat baru... tapi kat syarikat lama aku still lagi tolong bos ( c.din  ) buat kerja2 pejabat cam dulu gak.. tapi setakap taip-taip surat n urusan hantar menghantar tu bos buat sdr.. sedih gak sebenarnya nak tinggalkan bos yg baik... 7 tahun aku kat sana... dah tau camner n fiil bos tu pun aku dah tau... yg buat aku berhenti tu coz nak cari salary yg lebih skit... n aku apply kat sini dia bagi 4 angka ( seribu lebih je pun  ,.... tu  pun nak kecoh.)... jadi aku rasa aku harus ambik lah... demi anak2 tercinta...demi keselesaan mereka...
kalu ikut aku, aku lebih suka kat sana... lagi pun cuti senang... n aku x payah punch card setiap x keluar or masuk office... kat sini suma tu kena buat n buat aku betui2 rimas.

tapi cam yg aku kata lah... demi anak2 aku kena cari income lebih skit... mana taknya depa tu demand bukan main... kalu blh tiap2 ari nak mkn kat luar. mcd la. kfc la, mlm tadi pun dah tanya.." kita x sambut bufday mama ke?.. kelmarin kalut tanya bufday abah xbuat ke..yg syok nya k.long siap invite alia, kawan dia mai umah sambut bufday abah... kbtulan bufday aku n suami beza sehari jah.. dia 9 aku 10 may... n selalunya mmg kita org celebrete sama2... sejak dari thun pertama perkahwinan lagi.. x pernah miss sambut.. bukan apa sja syok2.... n lagi tambah eratkan kasih dan sayang... dari berdua, bertiga, berempat dan sekarang berlima... dan yg paling kuharap semoga ia akan kekal hingga ke ujung hayat kami berdoa...

bulan pun dah pandai sengeh2..dah... dia tau ke dak masa abah dia dok nyanyi kat aku pagi tadi dia pun sama naik tepuk tgn.. geram aku......tgkla h mlm2 ni .. p mkn kat mana... saja bagi depa syok2....

ok lah nak p sambung keje sat... byk lagi kojo x abis nih...
n aku harap kat syarikat akan lebih bersinar cerah masa hadapan ku... moga ada cahaya di penghujung jalan ku nanti.... aku x mau tua2 nanti aku jadi seorg tua yang x puanyai apa2....

No comments:

Post a Comment