Sunday, May 27, 2012

assalamualaikum..... petang yg dingin di dlm my office. kat luar  agak panas...
 nasib smlm basuh baju sampai 2x  .... aku rasa mesin basuh tu pun dah meraung sbb penat... ingat2 nak basuh sampai 3 round, tapi ceq lupa, umah ceq mana ada byk ampaian. n mlm ni blh lipat kemas2... boh dlm almari bagi ilang pada pandangan mata.... tapi yg x tahan ada plak yg rajin  p tolong sepah2kan balik..
sapa lagi kalu bukan bulan.... penat wehh layan budak bulan nehh.. dia punya kerajinan menyepahkan barang mengalahkan kerajinan aku menyimpan barang...
 ikut2 ati rasa cam nak cubit..tapi bila tgk dia ulur baju.. sambil kata" naa,,, naaaa " minta kita ambik baju kat tgn dia n bila kita ucap tq... wah bukan main lagi tepuk tgnnn.... jasa mu x diperlukan lagi bulan oiiii......
la rasa lega sikit sbb, dpt cuti 2 ari jumaat dan sabtu. kalu dak jumaat saja, tapi cuti satu ari mana cukup nak settlekan kerja rumah.... nak main nga budak3 org tu lagi... kalu x biasanya jumaat ari aku buat kerja rumah n sabtu ari aku golek2 nga budak2 tu sambil layan citer hindi... syoklaaa si bulan nga bintang tu dok main lenyek2 atas aku,,, matahari x bleh dah... sekali dia mai terkam aku, sekak gak perut di buatnya...dia dah besaq dah ...
tapi la mcm ada skit hal la dgn matahari nehh... sbb apa yg kita cakap dia buat x kisah,,, n buat x dgq ... betul2 x dgq atau saje je... tapi eja bekas jiran dlu kata mmg peringkat umur cam tu ,, dia nampak blur skit.... buat x dgq,,,, tapi aku susah ati la... takut lekat sampai ke besaq.... kadang2 kita panggil biasa2 dia buat dekkk.. nak kena panggil dgr suara yg kuat,,, nanti nampak cam menjerit plak... aduii pening aku dibuatnya... tapi x pa pelan2 kayuh  .. la kita ikut dulu dia punya stail... mana boleh push sgt.... matahari nehhh tgk cara dia jenis spesis yg lembut... dia mmg prihatin, kadang2 ada baju si bulan buat sepah dia ambik simpan x payah minta tolong, dia tgk umah ada sampah dia sapu dgn sdr,,, tapi dgn cara yg sgt perlahan.... (jgn laaa begitu sayang oii... dunia ni sgt pantas n kejam utk kamu berkelakuan seperti perempuan melayu terakhir..) sekarang suma nak kena cepat, pantas dan pandai merebut peluang... kalu kamu buat camtu, susah ati mama kamu nehh nak lepas kamu keluar meneroka dunia nehh....
apa2 dia tetap matahari ku,,, yg mengalirkan cahaya dan memberi tenaga utk mama terus bangkit menongkah arus.... istimewa kamu lain daripada bulan dan bintang...

salam sayang dari mama.

No comments:

Post a Comment