Saturday, June 23, 2012

ari mingggu yg mengasyikkan

assalamulaikumm.... selamat tghari.. ( lagi 15 minit nak pkl 12 thgri )

ari ni panas terik n sapa2 yg surirumah tu mesti syok sbb kalu 
jemur pakaian ari ni confirm kering garing.........
ari ni mai keje x berapa nak semangat sgt... syok dua ari cuti dok melepak kat umah... 

tiba2 ari ni kena kerja... rasa malas tu menebal lagi....
crite malas punya pasal nak mai pej... sampai tertinggal handbeg kat umah..
dah la kunci pej ada kat dlm beg tu..sekali nga kad pintu lagi.... 
geram... buang minyak je nak kena balik umah plak...

kalu dak pagi -pagi tu ok dah ikut aku punya jadual ari2... 
yg pasti 8.15 pg aku dah terpacak kat depan pej.
 lepas punch card baru turun cari capati, mee ke atau apa2 utk bekfest.

tapi ari ni lepas parking keta.. n tgk muka kat cermin skit ( kot2 ada tahi mata la,,,, ) 
gagau ( tau gagau tu apa ).beg  xda, 
pk punya pk baru teringat hbeg ada kat meja makan kat dapur..... 
haaaaaaaaaaaa tensennya ceq......

start keta balik plak..( last2 ari ni p.card ceq merah...) 
ok x pa kita abaikan pasal mai keje lewat..
sbb ceq pun dah selamat asmpai kat pej n skrang neh tgh taip benda nehh tuptaptuptap..
 nak kongsi nga sapa2 yg singgah kat blog nehh..( ada ke?....  ngeh..ngeh.. ) 
sebelum tu kita layan dlu budak 3 org nehhh...

 mama n bulan
k.long n baby

2 ari cuti x puas dok nga depa kat umah... tapi dlm syok tu ada gak geram,,
jumaat tv langsung x dpt kat aku..... asyik dpt kat k.long nga baby... 
k.long x berapa berani sgt ..tapi baby tu dia pandai dia guna kuasa veto dia 
( menjerit x mau2 sampai kuar anak tekak )
 last2 dpt kat dia la.....n boleh plak sruh kita p tdoq nga bulan...

aku buat2 merajuk nga baby nehh...
dah la c.li x dak p buat besi... 
petang2 ni aku nak buat apa ntah..suma keje umah dah buat,
 cuma baju x iron tapi nak iron baju rasanya malas lagi..

last2 ambik novel lama baca balik.. bulan dah la tdoq, 
kalu x boleh sembang nga bulan.

baca novel sambil meniarap atas katil dgn kaki dok juntai2 bucu katil amat best gila..
cam rasa zaman remaja dulo2.... x dak sapa kacau..
dlm satu ari pun aku dah boleh khatan dah ( amboi!!! c.dah bab baca novel khatan ye...
 kalu ngaji quran cam nehh x ke sedap jari ni nak habaq kat sini.

syok2 tgh layan novel tiba2 aku rasa kaki ku dicuit...
jengak intai2.... x dak apa pun...
sambung baca balik... nnn 
tiba2 aku dgr sora k.long " baby pegang lagi kaki mama "
n ada lagi jari kecik dok cuit tapak kaki aku.. 
tapi aku tau dah ada budak dok menyorok kat bawah katil niiii...n aku buat x tau.
dgq2 depa dok gelak plan2... 
cam seronok sbb ingat aku x perasan..
n baby nak cuit sekali lagi.. aku bgn p terkam depa... 
apalagi terkejut beruk depa tu... hahahah padan muka.....
baby terantuk kat katil....
soooooooooo sweet......
dgq depa dok gelak gila2 la sbb dpt pekena aku...

n tiba2 aku rasa bahagia sangat2...
 aku tinggalkan novel yg belum dua bab pun aku baca,,,,aku kacau depa balik...
 padan muka  baby nga k.long x bleh nak tgk kartun....
hahahhaha...
n aku rasa nak mengabadikan disini walaupun memang aku sentiasa bergurau gila2 nga depa nehhh.. tapi situasi tadi secara tiba tiba meresap halus masuk kehati ku ... betapa inilah kebahagiaan yang terindah yg aku dpt.....yang x dak dijual dimana2... n kenangan ni hanya datang sekali shj.

abah balik mlm tu riuh depa cerita
 depa usik aku.. cam bangga...
 piiraahhhh....

n citer ari sabtu plak... pagi mmg x dak apa la.. 
cuma pagi sabtu aku masak capati tuk bekfest.. 1st buat.. cli kata sedap.. tapi capati cicah sardin je la,,, 
n k.long bangkit tdoq.. " banyaknya mama beli capati,"
abah : "mama buat la..." 
k.long : " awaq mama x tunggu k.long kita buat sama2.." ( ceewah cam bagus je ayat...)
"x payah basuh berak pun belum cuci, ada hati nak gaul capati, makan sorang2 !
( dlm hati je kata ni.. )

nah ari tu sampai tghari dpa dok makan capati,,, 
kebetulan ari ni ada kenduri kat umah kakak bos, jadi aku x masak la...

dlm pkl 2 cam tu c.li balik.... cepat2 suruh anak2 siap... 
perut dah lapar nehh. baju suma dah iron tadi... 
perut dok berdendang dah nehhh... kena cepat nehh

dlm dok siap kan diri sendiri ( mesti mama la yg paling lambat sbb mekup) n si mia dah pekena gincu maybelline aku dah...
tgh dok hingaq kat dia sambil membebel aku kata dia x bleh pakai gincu sebab dia kecik lagi.. tau dak dia kata apa.
mia :  baby memang kecik, tapiiii...mulut baby besaqqq...
amboi jawapan x mau mati tuhh...

n tiba2... dengaq abah dok bising kat luaq.... 
ghupa2nya sibulan dah tekan lock keta n dia tutup pintu keta tu.
.nasib gak dia dok kat luaq..( c.li buka pintu sebelah drebar nak panas enjin n x tutup.)
 kalu x dgn dia2 sekali terkunci..
aduiii...perut dah lapaq...
x pasal2 aku nga c.li dok perekah benda tu plak... guna dawai yg buat sidai baju dlu.. n dawau bunga aku, buat cangkuk tarik button .... 
c.li dah tunjuk dia punya hangin dah.. pantang baby p tgk dia suruh p jauh... k.long p tgk pun dia halau p main jauh2.. tapi dia x halau plak aku yg dok berpeluh sama naik nga dia nehh.. kalu halau aku p dok jauh2kan syok.. boleh masuk layan citer hindi sambil tunggu dia dok pulun buka kunci keta tuh... hahahahha...
dlm sejam gak lah kami dok perekah tu.... 
n dok kalut2 tu aku tertarik pemegang keta n tercabut lah benda alah tu,,, 
lagi dia hangin.. nak buat camne...
 perut tgh lapaq.. tarik bagi kuat skit kot2 nak terbuka..hahahaha..
n

n

n

n

n


yg paling buat aku geram mesti kat si bulan nehh.... lepas2 dia tutup pintu tu..dia boleh p ronda2, main2 basikal, kutip2 batu... buat tak tau....
boleh dok cak cak aku yg tgh berpeluh2 sambil lap mekup yg dah mencair...
c.li pun tengok kat si bulan nehh.. dah semacam dah... 
cam nak makan bulan jeee..
.aku nak buat lawak lebih2 pun takut.... ( padahal aku mmg nak tergelak bila tgk keta terkunci nga enjin tgh idup.. n x dak kunci lain selain yg ada kat dlm keta tu... n nga perut yg tgh berkeroncong )

last kami p kenduri dekat pkl 4.. ingat sebelum tu nak p cari hadiah skit nak bagi kat pengantin... tapi x jadi.. bagi duit boh dlm sampul bagi kat mak dia je lah...

n dah la ada 2  kenduri plak ptg tu... yg satu lagi tu kami p pkl 6 lebih ... apa pun kenyang la sampai kemalam ... balik ceq  x masak pun... buat je ...

ok lah nak p lunch sat... perut tgh lapaq minta nasi dah nehhh...
wassalam...



No comments:

Post a Comment