Wednesday, June 6, 2012

bila si mia buat perangai....

assalam......
petang yg hot.....
ptg ni, dok dlm aircond rasa mengantuk n malas jee.. nak buat keje..
last2 buka blog n taip skit,, bagi ilang rasa ngantuk nehh.....

nak crite apa ekk ptg2 nehh... pk..pk..
 crite psl baby lah... hahahhaha.. nak  tergelak betui... mlm kelmarin ( isnin mlm ) si mia ni ada buat perangai skit.... dah la dari aku balik keje dia asyik buli sibulan tuhh... yg sibulan tu x tau nak report n last2 meraung je dia..sat2 dgq dia meraung... aku dah bagi warning dah kat mia...

 " jgn kacau adik'... but dia buat dekkk je.. x pa2... ( dlm ati mmg budak mia ni nak kena.. )....
n syok2 aku dok layan cerita tv8,, dia dgn baik atinya konon2 cam kakak yg penyayang ajak bulan p kat bilik aku..

mia: " jom dik kita p bilik mama"... 
adik : uh..uh..uh ( sambil bangkit sbb diheret oleh kakanya )
mia  : adik x bleh kacau tau, mama nak rehat... sian mama penat "...
aku  : tau x pa... main nga elok2 nga adik.. jgn gaduh ... nanti mama tibai.."

aku pun nga happy nonton crite csi kegemaran ku,,, sbb dah x dak dah parasit yg dok melekat kat badan cam kembar siam ( bulan suka menenen time aku baring tgk tv)
nnnnn........ tiba2 mai la si bulan pegang satu benda putih seketul n ada melekat kat baju dia sekeping... ( apa dia bulan nehhh...)

aku : baby!!!!!!!!!!!!!!!!! pasal apa main main barang mama,,,,,,,,, n lagi hangin satu badan tgk kat pipi dia pun dok melekat elok Panty liner aku..( n tanpa kesabaran dan tahap darah dah mendidih , aku heret mia neh masuk bilik belakang n aku sruh dia dok kat situ... aku tutup suma lampu umah, dan buka lampu  bilik tv je...
apa lagi meraung la budak tu kat bilik belakang sorang2...n aku suruh k.long n bulan masuk bilik...n aku dok kat luar pintu bilik yg dia kena kurung tu..bagi dia meraung sorang2... ada kot dlm 10 minit,

mia: " mama, baby minta maaf,,, baby x buat lagi... mama,,,,, baby janji baby x main dah pampers  
           mama.. 
mama :"baby mmg x syg mama, baby  mmg suka mama marah,.. mama balik keje penat2 cari duit 
              kat baby, beli baby mcm2.. baby buat mama mcm ni nohh....."
mia:      "baby, minta maap ( sedih gak masa nehh ..sbb dgq dia dah teresak2... ) baby janji x buat 
              lagi,  Baby sayang mama, baby kan anak mama...buka la pintu.."

( waaa...aku plak yg meraung ) sedih beb.. anak ckp cam tu.. anak yg baru umur 4 tahun... n ati mak x tahan dehhh.. terus buka pintu n peluk dia,,, n bawa dia kat bilik tv... cukup lah pengajaran utk dia mlm nehh bila dia buat salah....
sebenarnya aku nak ajar sama dia bagi berani skit... sbb mia nehh penakut yg amat sgt... mana dia mau p kalu dlm gelap... so... bila mlm je... aku kena buka suma lampu bagi terang satu umah n semua bilik... sbb suma bilik dia akan masuk...

n semlm aku cerita kat c.li pasal mia kena kurung,,,,

abah: "pasal mama kurung baby?"
mia : " baby silap arah jeeee..." 

( boleh dia cakap cam tu nga rasa selamba n tak rasa bersalah ponnn...
aduhai si anak kamu mmg buat darah mama x menentu....


n cerita pasal k.long plak... balik keje p amik dia umah c.nah..dia tdo.. n raba2 badan dia...
 demam ghupanya... lepas maghrib bawa dia p klinik... n si abah buat gatai mulut p tanya;-
abah: k.long nak makan apa mlm ni...
k.long : pizza..........
(  hahhahaha... padan muka kau c.li p tanya sangat.... dah la dia baru balik outstation ).. nak tak nak mama jugak la yg buat kuar duit... dah anak yg demam nak makan pizza.. yg 4 kepala nehh takkan nak tgk saje..... hah apalagi... balun sama la...... sama naik nga si bulan balun lasagna abih berlumuhhhh.....  rugi kamera xdak kalu x blh amik gambar bulan mkn x mau share nga org ... sedap kot lasagna tu bagi dia...

aku kalau k.long demam seghiau... sbb selera mkn dia tinggi......kena demam 3 4 ari parah wei... yg si demam mmg la mkn ciput je... yg x demam tu yg sakan.....


suatu ari nanti mesti mia ingat crite nehh... 1st time dia kena kurung.. n arap2 dia x berdendam nga aku..... takut gak dia balas balik kurung aku bila tua nanti.... sbb mama kamu pun penakut jugak kalu dlm gelappp....hihiiihi.....
x kot.....Insya' ALLAh............

No comments:

Post a Comment