Monday, June 25, 2012

berdosanya aku...

assalamualaikum.......ari yg hot ( eh..sat2 nak p tgk kat tingkap )....
.nonono hot... but mendung je ari ni...
x perasan plak.. patutla kat pej.
 rasa cam sejuk skit walaupun a-cond ku timing cam biasa. ( 26c)..

tulis sikit kat sini sambil2 tunggu nak p lunch...
.tapi ni nak tulis pasal c.li yg sentap semalam ( sentap skit je..x byk pun ) 
tapi ada ke yg paham bhasa " sentap neh "..... 
ni aku rasa bahasa kedah ke qelate tah.. aku punya bahsa pun dah ber+2....
lawak pun ada ..tapi bila di pk2 berdosa dah aku jwbnya... hahahhaha.. ( ampun ye bah, aku bukan isteri mithali sebenarnya )

cerita simple je... smlm
lps semayan maghrib aku goreng keu teuw ( betul ke eja cam nehh )...
n tgh dok goreng dan hampir nak masak tu, c.li habaq dia nak kuar sat p jumpa kawan dia, aku ok je la.. sbb memang dia selalu kuar umah p jumpa n the geng...

n aku lepas masak tu, hidang siap2 kat anak2... 
n nak di jadikan crita budak baby tu mau aku suap, x mau mkn sdr.. lagi pun kalu dia mkn sdr nanti x byk mknnya,,
n aku sambil suap anak, ngap la sekali...  ( mau x terliur makanan dah depan mata. )  sambil hembus2 bagi sejuk masuk la kat mulut sekali...
hihihihi..x byk mana pun sbb prepare nak bagi kat baby je mkn.. 
tapi dah nikmat tuhan yg bagi,,, kenyang jugaklah... Alhamdulillah.....

n dlm pkl 9.40 cam tu la dia balik... 
aku dah pelawa dia : " abah nak mkn k.teuw dak?
c.li: mama?......
mama : mkn dah, sambil suap anak tadi, ( sopan je kan ayat aku...)
c.li : x pa lah, dah mama mkn dah gak:.

n masing2 dah senyap sbb aku dah fokus tgk crite cina ' black mask' ntah tajuk dia walupun dah penah tgk citer neh, tapi sbb minat jet li punya pasal layan la plak...
senyap..
n

n

n

n

n

n

n

tiba2 dlm pkl 11.30 gitu 
c.li dah bersora balik: " uishhh...syok gak neh dpt minum ayaq panas2 "...
mama : " laa.. mama dah buat tu ada kat kabinet dapur, 
c.li :" awaq x habaq.. buat letak tang tu,,, mana nak nampak :..
. ( nada dah keras dah kat sini nehh ..merajuk le tu...)
mama : " letak kat meja sat lagi, baby ambik sdr, ayaq tu kan panas 
( aku ni pun menjawab x mau2 ...)
 n aku perasan c.li x bgn amik pun n aku pun bodoh gak x dpt tangkap dia dah sentap 
( merajuk sbb x dpt layanan first class mlm ni .)
.( layan sdr la bebbbb... aku pun buat2 sentap gak,, padahal x rasa apapun cuma concentrate tgk citer cina je.. tiba2 dekat nak last citer tu dia mai bawa sepinggang k.teuw, mai mkn kat bilik tv...
 n suap kat ku yg tgh baring
 ( buroooook.... gila kau c.dah mengunyah k.teuw sambil baring..
mentang anak2 x nampak..baby dok main dlm bilik a.cond sambil teman k.long tdo..)

sebenarnya aku dah kenyang dan  sat lagi aku nak minum fiber diet plak.
.tapi memandang kan dia suap,,,
aku kena ngap gak..berkali2 plak tu... pah tu hulur ayaq teh plak katku..
aku ni jenis baik, org bagi telan je la... kalu tak dia sentap lagi teruk...

n kesudahahnnya aku tdo dlm perut yg membutal kekeyangan....
rasa cam dah nak termuntah pun ado...
rasa muak kat k.teuw tu pun ado...
 lepas ni tobat setahun dah aku x grg k.teuw..muak dah sgt2 rasa ni..
 ( kesian k.teuw  jadi mangsa aku...)

sebenarnya masa nak tdo tu rasa menyesal gak sbb mlm ni.. aku silap x hidang kat dia.. kalu x aku jenis yg suka buat makan apa pun , walau goreng keropok ke, cucuq ke, aku suka hidang siap2 atas meja, letak ayaq elok2 dlm dulang...ajak anak2 mkn sekali..jarang kami mkn asing2 kecuali dia outstation.. tapi mlm neh  x tau la rasa malas plak nak hidang bagai..

 lagi pun x tau dia nak balik pkl berapa, n nak ligan bagi k.long n baby mkn nanti depa lambat tdo... tu aje la yg ku rasa.. jika dia terasa ati aku x mampu nak buat apa pun..itu kan hati dia.. mana kita nak tau. lagi pun sebelum ni dia ok je pun...

n aku ni plak jenis yg x berapa nak mithali sikit, dulu kalu dia nak kuar p jumpa kawan dia tiap2 mlm ada gak aku hingaq, sbb aku takut kena tinggal sorang2 kat umah..
la dah ada anak2 buat teman,dia nak kuar pkl berapa, nak balik pukul berapa aku x kisah dah pun..
kadang sedar2 dah ada kat sebelah atau kat umah...
dan aku ni bukan jenis bini yg tersengguk2 tunggu suami balik merayap mlm...
 pandai kuar umah kunci pintu, pandai la balik umah buka kunci sendiri...
x pasai aku nak tunggu dah la esok nak bangkit awal p keje...
( buruknya perangai c.dah nehh..nasib baik crite dah lepas kawin..
kalu crite time anak dara confirm x dak sapo nak amik buat menantu )..
dlm dok kutuk suami sdr nehh..

sbenarnya byk urusan dlm umahtangga ni dia yg buat gak..
sebenarnya dia byk tolong aku,,, cth basuh baju selalu dpt kat dia...
sbb senang je kannnn... jemur baju byk dpt kat dia gak..
lipat baju dpt kat ku sbb dia kureng skit duduk2  ni...
mop lantai pun dpt kat dia gak.. x dan aku mop dia dah mop ... 
mandikan anak2 selalu dpt kat dia gak sbb anak2 kalu dia ada memang nak abah mandikan ( lega mama )
basuh pinggang kadang2..time dia bodek nak kuar p mana2 lps mkn ( aku tau dah tektik nehh...kalu dia rajin offer diri nak basuh pinggang sat lagi dia kuar la )..byk lagi la keje umah yg dia tolong aku... Alhamdulillah... syukur sebenarnya dpt suami cam c.li...
tapi..
dia ni sebenarnya manja... terlebih manja ,,,
( sebab kakak dia sampai la dok panggila adik lagi kat dia,,,)
kadang ada gak aku perli2,, anak2 dah tiga dok beradik adik lagi nga kakak.. apadia !..

n dia terlalu baik..
bukan nga aku n anak2 je.. nga org luar pun dia baik gak...
suka tolong org ... jadi ada gak keburukan neh bila terlalu baik..
 sbb kalu kawan2 dia ada masalah suma tala cari dia...
sbb tu dia selalu kuar umah.. malam ni kawan tu,,
 mlm esok kawan lain.
 kalu 5 org dok cari tiap mlm.. mana la kawan ni nak lekat umah....


sekian... ( sebenarnya teringin gak nak story mory pasal c.li kesayangan depa neh ( k.long, baby n bulan )... nanti lah one day aku akan buat gak pasal c.li.. camna blh kenai dia, camna jadi kawan, n couple. n lastly kami kawin... :-)

No comments:

Post a Comment