Saturday, July 7, 2012

ujung minggu yg suram..

ni utk ent3 weekend yg lepas


assalamualaikum...

slmt tghri.... 
rasa cam malas nak kuar lunch..
tak pa lah boleh tulis2 kat blog nehh.
rasa dah 2 minggu x mencatit apa2..
bukan tiada masa..
apatah lagi cerita..
tapi entahlah...

mungkin x dak mood kot..
mana nak ada mood dah 2 minggu 
c.li outstation...
tinggal cheq sowang2 uruskan anak2..
sayang tu mmg syg..
tapi cheq pun org gak mana nak ada khudrat
2 tugas nak kena galas sowang2..

tgk rumah bersepah..(ingat nak kemas umah)
tgk sawang dah ada ( ingat nak sapu sawang )
tgk pokok layu x bersiram ( ingat nak siram pokok)
keta berdebu2( nak cuci puan k lah )
baju belum lipat ( mlm lah lipat baju )
arggggg byknya keje nak kena buat,,,,

last-last 
bulan nangis nak neneng..
amik bulan masuk bilik..
bagi bulan nenen,,,
n aku pun belayar sama.
.........zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.......

atau

cheq yg manja ngada2..
sbb byk keja umah c.li yg buat..
bila c.li x dak nehh..
suma benda cheq kena buat sorang..
kelam kelibut pun nak buat camna..

ujung minggu yg lepas..
minggu yg paling memenatkan..
x dan nak buat apa pun sibuk layan tetamu..

jumaat
kawan mai umah ok lah..
tapi tgh dok sembang ngan kwan ..
tup2 mai pulak budak jual penapis ayaq  tu..
sembang2 dekat pukul 7. ptg baru balik..
x kan nak halau kan..nanti kuang ajaq plak..
n part yg paling bestnya..
c.dah pun terkena la sama..
( akibat c.li x dak kat umah la ni )..
bukan aku nak membeli sgt pun
 coz aku dah pakai penapis bio-aura.
tapi aku ni insannya yg sgt2 baik ati..
maka tert trade-in jugak lah penapis ku itu..
dan akibatnya 
ada plak utang bulanan aku selain dari keta..
mmg x mahal tapi aku x suka dah utang2..
abah...help me...

n

kalu c.li ada mesti dia ada byk alasan... 
n confirm duit aku selamat rm398.00 dari byr deposit ptg tu..
akibatnya...
.
.
.
.
sabtu
 aku jadi bad mood
 suma benda pun malas nak buat
nasib masak gak bagi anak2 makan..
kalu x lagi haru..
menyesal sbb x ada pendirian teguh..
itu masalah utama aku..
jgn ada org mai jual buat muka kesian je..
kalu x mmg aku beli..
sbb tu aku suka p cari brg2 umah nga c.li..
dia yg jadi guard aku..

" mama, ni x bleh .."
"mama,  yg ni x berapa elok,"
"mama, kat kedai depan lagi murah la ,, abah rasa.."

nasib ada c.li..
sbb aku byk bergantung kat dia..
beli brg dapur kat pasar pun.. sbenarnya 
aku byk harap kat dia..
dpt kat aku p pasar cari ikann..
nah... jwb dia ikan siakap, la aku beli,,,
aku bukan pengurus kewangan yg bijak..


kelmarin pun p pasar raya mydin yg baru buka tu,,
aku hentam ayam nga daging lembu terus,, 
dah la ikan berlambak2 lagi dlm peti..
crita kat c.li...

" mama, kalu dah beli ayam x payah la beli daging'
"tu la..mama mmg nak beli ayam je..
 tapi budak daging tu dok promote daging baru,, 
sian plak kat dia..."

itulah aku...seorang yg mudah dipengaruhi..
aku blh beli 2 3 helai baju + tudung + seluar hanya dlm satu kedai saja, 
x sampai 30 minit..
aku x suka memilih dan membuat pilihan yg byk
 hanya utk memeningkan kepala..
benda simple jgn susahkan ia..
aku suka shopping.. 
ala2 org kaya..( ayat poyo )
kalu boleh main tunjuk je x payah try..
hihihihi....jahatnya aku..
tapi balik umah menyesal..
kalu rasa x sesuai..
aku boring teman c.li shopping..

utk satu jeans abis jenama dia kelebet...
n aku dok kat kerusi... atau kat macd..
lebih baik menjamu tekak drpd teman kan dia..

untuk beli sepasang kasut....
dari pacific... ke alor star mall...lari balik pacific semula..
baru dpt sepasang kasut amik masa 2 ari ye... bukan 2 jam..

betapa kontranya kami...
tapi cinta mana kenai ini suma..
kan?..










No comments:

Post a Comment