Tuesday, July 24, 2012

kuang ajar...

assalamulaikum...
petang yg masih lagi hot n spicy..hehehehe
nasib dok bawah air-cond jadi x berapa dahaga sgt ..

ari ni x nak ckp pasal anak2..
tapi c.dah nak lepas geram kat sesapa yg kuang ajar bawa kenderaan kat jln..
jgn la sapa 2 yg baca neh.. jadi samseng kat jalan ye..
sian mereka yg terkena...

alkisahnya... pada suatu petang yg hening kelmarin..
lepas ambik anak.. n otw jln balik umah tu..
nak dijadikan cerita bagi hati aku panas ..
mana ntah jembalang kuang ajar didikan nehhh x pasai2 
mai jerkah kat aku punya cermin keta.. mcm b*&%.. ( ilang keseponan aku )

crite dia masa nak masuk selekoh jalan ke umah.. 
ada pak cik tu naik motor dlm keadaan tayar dia pancit.. jadi slow je la dia bawa..
n aku x tau samada dia nak masuk selekoh tu atau p terus.. sbb dia x bagi signal..
aku corner sat g dia p terus ke tak xcident namanya..
alang2 ..aku ikut je belakang motor dia.. ala lebih kurang dlm 10' je jaraknya dr selekoh tu..
n aku ni budget makan angin.. cermin keta pun buka..
 ( padahal tutup air-cond save minyak... makan angin kununnnn )

tiba2... ada satu motor tu mai menjerit kat cermin aku.. " tenggookkkk apaaa "..
kuat plak tu ..terkejut gak... 
tapi aku rasa dia termalu sendiri sbb masa tu gak kawan dia kat belakang tepuk paha dia
tunjuk motor pakcik kat depan tu.. n kawan tu senyum kat aku... cam say sorry gitu.. 
nasib .. kalu x aku ingat nak angkat jari tgh dah tadi... kuang ajar...
( tapi dan ingat c.li x bagi samseng sgt kalu ada org samseng nga kita atas jln ..takut jadi apa2)
tu lagak  bawa motor buruk..
yg x berapa nak laju harap kan bunyi je kuat...

memang aku geram..
ni x abis lagi geram nehh..
yg p.cik  motor pancit tu pun satu..
bagi la signal nak p belah mana.. nak corner ke nak terus..
alih2 dia corner sama naik nga aku...
signal x dak ke...motor tu baru lagi...

x phm aku nga depa neh...
lagi aku x phm masing2 xreti nak sabaq... 
macamana lah x cident. memanjang...
tapi bukan suma cam tu..

aku bagi cth c.li...
sapa yg kenai dia tau la camna dia punya berhemah..
n yg syok tu kalu ada keta lembab ke kuang ajar ke.. 
atas jln  tak tau nak p belah kiri ke, kanan ke,,,
aku yg tukang picit hon... walaupun dia yg bawa keta... 
bleh camtu?..
sbb aku ni darah panas gak... 
hot temper x bertempat ....

n sampai umah aku pun crite la kat c.li pasal
kes tadi.. n pasal aku geram sampai nak angkat jari tengah tu... tau dia kata pa

c.li : " la,,, awaq x buat .. biar padan muka dia"...


hah..cli ke tu?... ye ke... bila c.li dah berubah... xcaya...x caya...
x pa bah lepas ni kita sama2 jadi samseng kat jln ye...



No comments:

Post a Comment