Sunday, July 15, 2012

pakej 2 dlm satu

assalamualaikum....
petang yg redup....
kat office pun x berapa busy sangat..
cuma khamis nehh ada meeting plak dato2 ni suma..
sejuk ketaq gigi la plak neh.. x pa nanti aku stanby baju panas tebal2..

nt3 lepas ada citer firas demam kan.. 
so.. betul la apa yg ku habaq memang demam kaw2 punya la si bulan tuh..
nn bukan bulan saja demam dia mai pakej sekali nga baby..

bayangkan aku sorang nak handle demam budak berdua tu..
 kalu baby demam memang tahap kemanjaan dia terlampau tinggi.
. kadang2 kalah gak nga emosi.. bukan emosi sedih ye.. tapi emosi hangin satu badan..
kesian memang kesian.. tapi cuba bayangkan nga bulan lagi dok merengek.. n nak menenen 24 jam.. bergantung je kat badan.. bagi susu botol x mau..
 n pantang tinggal ghiau cam apa lagi..solat tungang langang..
tensenn c.dah nehh....

nak masak makan lagi.. sian kak long.. sat2 masuk dapuq buka p.ais.. 
lapaq..
baby plak sat2 ghiau sakit perut...sat2 ghiau sakit mulut.. 
ye la badan dah panas mesti dlm mulut naik ulser...
tu x masuk bab jaga mlm lagi... x tdo c.dah neh..

badan bulan nga baby memamng tahap panas gila la.. berkarung2 ubat aku suap x jadi gak.. 
ubat yg bulan lepas punya..

x palah  ...
sabtu.. bawa depa p klinik 
cheq badan ..memang panas tinggi gila 38 1/2 c'. mau x menggigil badan bulan nga baby..
balik klinik.. suap ubat kat depa.. n depa tertidur.. sekali nga aku2 tido sama letih beb..
dekat azan maghrib  bgn..
masak moi sup kat depa...

malam baru bgosok baju sekolah k.long.
takut esok x sempat..
Allhamdulillah.... bertuah ada kak long.. 
dia pun sama naik jaga adik2 dia.. kalu aku xdan dia sendiri tolong bubuh minyak kat perut baby..
tolong p amik air utk jelun kepala depa ... 

byk kerja aku tertunda-tunda.. x pala demi anak2 .. 
ghumah bersepah cam na pun aku x kisah..
 n rasanya kena ambik cuti gak kalu depa neh x baik...
tapi.. alhamdulillah... pagi ni dah sejuk badan.. baby pun dah mula cakap banyak ..
bulan pun dah x merengek dah..

n tghari tadi call mak mengasuh depa.. suma ok  x demam dah..
Syukur banyak2.. depa nehh dah lega.. 
x la susah ati sangat nak mai buat keje tinggalkan depa tgh demam tu..

sekian la coretan mama x nehh..ni nak kena lari p amik k.long plak..




No comments:

Post a Comment