Sunday, July 22, 2012

assalamulaiku....
petang yg dah redup..
air-cond pun dah off sbb sejuk punya pasal..
Alhamdulillah, ni ari ke2 sambut posa..
selamat berpuasa utk diri sdr.. 
semoga tahun ni dpt berposa nga aman dan damai..
dpt mengelakkan pembaziran makanan..

smlm k.long dah pun belajar posa ..
tapi..
ada tapinya..
belum pun azan asar dia dah dok kepit botol 
air milo yg baki sahur dan aku simpan dlm p.ais..
takut baby perabis katanya..
n siap minta aku masak maggi goreng la, mee la,, ayam la,,
menu dia tukar tiap 10 minit..
aku ye kan saja... sian anak lapar... 
tapi ingat nak masak gak maggi goreng faveret dia..

dlm pkl 6.30.. 
tgk c.li doh bancuh air milo..
aku : bah, x yah air milo dah ada dah..
abah: mana ada, tinggal bekas kosong je..
aku: la tadi penuh lagi , sapa minum?


kebetulan k.long masuk dapur..
aku: k.long minum ayag eh..
k.long sengih2... n
k.long: k.long tgk ayaq tu cam sedap je.. k.long minum la...

la dekat dah nak buka posa ni...rugi la..tapi c.li x bagi aku membebel kat k.long... nanti dia patah semangat nak posa lagi... x pa dia kata sekurang2nya dia dah start belajar... 
janji kita kejut dia bangkit sahur tiap pagi...

hhehhehe... boleh je..
n nasihat aku kat matahari neh..
aku: k.long posa, mama masak apa yg k.long nak makan...
tapi jika x posa makan je apa yg mama masak.. ( kejam gilaa )

yg penting menu aku dah kurang satu petang tu...ahhahaha...
( "senang keje mama nak" )




No comments:

Post a Comment