Wednesday, July 18, 2012

caring la kununnnn....

assalamulaikum.....
petang yg redup.... 
lepas geram skit kat sini sambil tunggu nak punc balik umah..
berpelukan nga bulan...

ari neh bulan x p umah mak dia, n baby pun x p umah cik dia..
depa pakat nak dok umah...
cam besaq sgt depa neh nih..

x dak ah.. semlm abah kesayangan depa neh balik. sampai umah
ada la dlm pkl 10.30. 
bulan nga baby x tdoq lagi 
k.long dah lena x tahan daulat mata dia...
tapi siap pesan lagi " abah balik , esok biaq abah antar k.long..
mama:" ok, (ngan penuh perasaan, ) 
senang ati lolll.. anak dah buat permintaan gini.. 
x dak la kata aku mengarah c.li esok...
"long buat permintaan cam ni selama-lamanya pun mama x kisah long..."
dialu-alukan...

ok.. sbut psal tajuk nt3 kat atas neh..
haaa..mai nak gossip skit...
gossip pasal laki la... x dak pekdah c.dah nak gossip psal owang lain..
psl laki pun kalu gossip  x cukup seteko kopi..

mmg aku betul2 geram kat budak yg namanya wan rusli nehh..
baik tu mmg baik tak di nafikan... 
suma benda kalu blh dia nak buat kat umah neh..
kunun-kunun hero la.. 
tapi yg penghujungnya kantoi...
nak kena superwoman ni plak p settlekan..
geram2...

crite dia...
dlm bab kewangan  family neh..
kami dah bagi tugas masing2..
1) duit mengasuh anak ---------c.li
2) yuran sekolah k.long -----share
3) api dan air--------------------c.li
4) barang dapur---------------c.dah
5) pampers n susu------------share
6) puan k----------------of coz aku 
( sbb tu keta aku. proton c.li dah lama settledown )

yg aku nak citer kat sini neh pasal yg no. 3 tuh.. 
sometime ada gak aku offer diri nak p bayar  bil tu..
tapi cecece.. nga machonya dia x bagi kdg2 siap main tarik2 lagi bil kat tgn aku,,,
kdg bila bil sampai.. siap masuk dlm wallet dia terus..kununnn..
x pa la dah cam tu... lama2 aku pun x amik kisah la pasal bil2 bagai ni suma..

tapi penghujungnya...geram neh..cam hampehhh...
asyik manjang je dpt surat merah... surat merah u.. bukan kuning..
sakit nya ...jiwa dan raga ( sorry raga x dak )...
n plak time tu la dia x dak kat umah dok p berdagang pak malau kat negeri mana2..
bila call habaq kat dia,, 
abah : "x pa, x pa, abah p b.in mama tolong p bayar"
mama : "orait"

p amik duit....tuuudiaaaaa... B.in rm250.00 bil api tu rm575.47... c.li suka buat telinga aku berasap...
tapi bila aku nak p berasap kat dia.. dgq je sora dia.. dan2 rasa cam baru lepas mkn abc..

confius, atau aku ke yg kena diperasapkan oleh c.li....



sekian...


u/P: kejadian diatas benar berlaku,,, n baru je 2 3 ari lepas berlaku....abis hilang mood aku nak buka blog.. sbb sedih tgk duit ku buka sayap... 



No comments:

Post a Comment