Tuesday, May 21, 2013

citer yg biasa2...


dlm dok kalut n ribut..
lupa nak buat en3 ari ibu...
dah berapa ari dah lepas ye..
dasar c.dah  naik keretapi arang batu...

 sempena ari ibu..
mia  bawa balik kad yg dia buat nga cikgu dia kat sekolah....
lupa nak amik gambar...
lepas tu k.long plak buat kad kat umah..
tapi sat2 p tanya ... nak eja ni camne...
tak surprise langsung...
lukis sikit p tunjuk cantik dak?...
n yg manis tu sempena ari ibu ritu..
dia offer basuh kasut sekolah... sweet gila....

" mama x payah buat keje ari ni"...
ayat tu dia cakap selepas aku siap jemur 2 mesin baju, 
siap buat b.fast.. siap kemas n mop umah..siap berus bilik air...

k.long yg manis....

 bagi dia berus kasut dr pukul 10 pg.. sampai tghari...


bulan bintang?..
hokeyyy aje...
cam besa2.. semalam kemas..
balik ptg nanti tau la...
 dlm dok kemas2 smlm pon dan lagi bulan p selerakkan dlm bilik..

tapi x boleh nak garang2 sgt.. cli ada kat umah...
sekali sekala x pa..
 semalam pon marah depa....

big mama : " mama baru je kemas.. hangpa ni selerak balik...
hangpa mmg nak kena nehhh"....

laki big mama : " sian hangpa".. kena marah... amboiiii... hangpa kan anak..."


ghupanya dia ada kat bilik belakang tgh iron baju sekolah k.long..
. dia perasan aku hangpa kan anak dia...
mehmehmehmeh....
ingat2 dia dok kat luar umah..

sebenarnya aku jarang guna kata2 kasar neh..
kalu anak2 buat salah pon suara tu mmg volume 5...
tapi cara berbahasa mmg jaga jugak lah..

nga anak2 ni... seboleh2nya aku jaga, aku punya bahasa..
tak mau kuar ayat2 yg kesat.. sumpah seranah ke..
esok2 takut depa meniru..

walau kadang2 mmg susah jugak nak control..
selalunya terlepas cakap masa bawa kete....

ada sekali masa bawa kete...aku p marah org naik motor sat kiri sat kanan..

dan terkata " bawa motor cam org gila"..
aku terlupa mia ada..

dapat kat mia terus dia tanya..
" mama, org kat depan tu org gila ke"...

terus aku mati kata... nak xplain kat mia mcm mana...
mia ni jenis peka...

tapi betullah.. sbb aku mmg ada kawan cam tu..

 laki bini nih.. ba*& sedia ada kat mulut..
benda yg lawak ke apa ke.. ayat mesti ada " ba*& betul."...
last2 ayat tu mmg jadi ayat anak2 dia jugak..
skit2 ba&*... sikit ba&*....
ujung2 mak dia pon dia "ba%*" kan kalu marah...
kita yg dengar ni plak... rasa geram balik...

itu lah " jagalah bahasa anda di depan anak2...'...

sama2 kita jadi mak yg baik..
 " slamat ari ibu utk semua ibu2..."

n terima lah fashion show dr model terkemuka....
sempena ari ibu...

































































































































sekian....











No comments:

Post a Comment