Tuesday, November 19, 2013

harus kah aku membunuh sendiri kancil ku selepas 12 tahun sebab takut dia jadi gila dan membunuh org lain..

ni isu panas baru keluar dari oven..
hang pa setuju ka kereta kena lupus selepas 12 tahun..
jgn la setuju ye..
hang pa kaya tak pa la..
tapi kesian kat aku ni..
sesak nafas mendengarnya..
tido mlm pon tak lena..
nasik pon tak makan ( sbb tadi dah membaham beehun )
serius baq hang..
kesian la kat org kecil cam aku ni..
nak bayar sebijik kancil pon tercungap2..
baru nak rasa lega instalment lagi 2 taun nak abis... 
terus  rasa cam ada tali menjerut leher bila baca statement  ni..
dah lah agreement 9 taun..
dlm 9 taun ni berhempas pulas mmembanting tulang nak settlekan payment
alih abis bayar..
free tiga taun je..
tup2 org mai ketuk pintu umah nak mai tarik kereta p pancung kat padang bola..
lepas tu offer plak nak mai jemput aku suruh tgk saat2 terakhir riwayat kancil ku nak kena lenyek dgn bulldozer utk jadikan besi buruk..
hang pa rasa cam ner reaksi ku..
nak lap ayaq mata sambil mengenangkan saat2 manis masa memadu asmara berdua..
atau nak melalak sambil hempas2 badan atas pasir..
agak2 kalu aku melutut merayu depa nak dengar dak?...

uishhh jahat sungguh setan ni.. belum apa2 lagi dah menghasut..
ni kalu call c.li semata2 nak cerita masa depa kancil ku ni..
memang mengundang maki atau kaki ...
nauzubillah... minta jauh..

aku bukan tak sokong.
tapi sekurang2nya tempoh tu bagi la panjang sikit...
sbb aku rasa manusia mana yg nak naik kereta buruk kalu depa mampu kan...
suma pakat nak kereta baru kan..

tapi kalu jpj nak kutip sekarang pon at least p la kutip kereta yg betul buruk yg mmg mendatang kan kecelakaan kat org lain cam kereta ni haa...


gambar pakcik google
semua org pon tak marah..
lepas tu kau bagi plak kereta baru kat tuan dia..
ngehngehngeh.... baru ati ada syok ma..

kalu aku, cuma nak syorkan..
kau limit kan la dia punya kelajuan..
cam bagi dia punya kelajuan setakat 100/km perjam..
je.. malaysiakan buat kereta seniri..
so buat terus limit tu.. 
ha kalau tekan minyak sampai abis pon.. takat 100 km /pjam je dia boleh p..

aku? setakat la tak pernah lagi bawak kereta jejak 100.
80 pon dah rasa laju.. dasar penakut..

No comments:

Post a Comment