Tuesday, November 19, 2013

masih ada jiwa yg merindui kami..

semalam..
lepas buat n3 pasal kereta..
tiba2 rasa pilu meragut tangkai hati..
ntah apa-apa..
tak tau sebab apa pilu..
so call cik asben.. tak angkat .. tidur mungkin..

n rasa plak rindu kat orang tua..
terus call rumah pertama..
salam di beri dan aku bertanya khabar..
dan di sana mula bercerita.. terus bercerita.. dan bercerita,
pasal hidup dan kehidupan insan di hati nya..
tanpa bertanya khabar adakah kami disihat atau sebaliknya..

n call plak rumah kedua..
jugak seperti yg pertama..
selepas aku bertanya khabar dirinya yg semakin uzur..
dan dia jugak terus bercerita ttg insan yg berada dihatinya...
jugak tidak bertanya khabar sepatah pon tentang aku disini..
mungkin aku call bermakna kami sihat2 saje...

n tiba-tiba bila h.set bertukar tangan..
terus di sana bertanya..
" dah sihat ke..."..
cucu-cucu  chek dok wak gapo tu .. "
k.long dok wak gapo.....aku ceritakan ..
aku: "dok main air sambil mandi"..

tiba2 suara ku sebak..tak mampu berkata2..
ambil masa beberapa saat .. tenangkan diri...
sebelum mula bercerita...dan bercerita ttg kami disini..
kerana chek suka mendengarnya...


bodohkan aku..
hanya sekecil ini pon .. nak berfeeling bagai..
sejujurnya aku x rasa apa pon dgn perbualan pertama dan kedua itu..
kerana aku tau mereka sayangkan kami jugak...
dan aku pon sayang kan mereka..

tapi yg ketiga menyentuh ati ku..




No comments:

Post a Comment