Monday, November 18, 2013

sudah putuskan..

feeewiiiitttttt.... 
hati bergelodak nak buat en3..
tapi nak bagi masa kat diri seniri utk buat keputusan
ceehhhh... cam besaq sgt dugaannya
padahal ni yg ke berapa kali dah...
setelah digaru-garu kepala yg gatal...
tapi tetap gatal lagi..
terus amik sikat rapat .
dapat dua ekor kutu.. fuhhh lega....
x puas ati, p plak sikat kepala bulan...
dapat berekor2, ada lakik , ada binik, ada anak dara, ada baby tecik..
p plak kat kepala k.long x ada...
masih lagi tak puas ati... tarik kepala mia..x ada...
so kat sini kepala aku n bulan jaa adak kutu...
hasil dr balik kg for the raye aji ari tu...
so ada hikmahnya aku dpt offer kerje..ngehngehngeh....

balik pada story kerja..
dgn sebulat suara... sebulat ati..
aku rasa aku tak mau terima...
alasan paling utama..
aku tak mampu nak biarkan org lain amik anak aku sekolah..
kalau nak ikutkan kat taman ni mmg ada pakcik yg buat van sekolah..
mmg mai amik n hantar kat rumah ...
tapi hati nurani aku yg suci lagi bersih ini tak membenarkan.
biar aje lah aku atau c.li yg amik seniri.
biar ujan atau panas
biar merangkak atau rebah.
biar aku dpt tgk dia 2x sehari..didepan mata ku...
mia n bulan x berapa nak pikir sgt..
sbb depa tinggal di rumah yg aku mmg dah puas ati n terjamin..

dulukan
 masa aku keje dgn  ( balqhis decor )..
kalau kena jaga site sampai mlm mmg aku angkut mereka..
tambah2 kalau c.li tak ada..
mmg bawak k.long n mia p site projek..
carilah tempat2 yg bersih n selesa sikit utk depa bermain..
kalu kat site ada bilik2 yg bersih atau pon dah berkarpet mmg nasib baik..
kalu masih berdebu n kotor pandai2 la bawak anak p mana2...
sbb aku jaga site jee...p jenguk2 depa n tunjuk muka... abis cerita...
kalu depa tak cukup barang ke or nak komplen ke..
maka sibuk sikit lee...
kadang balik flat sampai pukul 11 mlm..
panjat tingkat 3 plak tu...penat tak payah cerita...
kadang2 sambil air lalu atas kepala bersama gak cucuran air mata...
lakik plak manjang outstation...lagi hazab...

tapi sekarang..suasana kerja,
dah 110% berubah..n dah rasa selesa sgt.
pening kepala waktu keje.
punch card 5.30 terbang abis semua masalah..
bos tak kalut call mlm2 remind esok nak buat apa..
esok nak kena p mana..
esok nak kena claim apa,
esok  nak kena buat p.o, invois.. n d.o..

masalah sekarang..
tang nak renew lesen je,
mmg serabut.. tapi boleh settle.. bos pon jenis rileks..
mrs lagi laaa... suma tak pa.. suma ok...
cuma satu je... tak boleh buat sale... tak boleh buat duit...
tap pa lah mmg tak dak rezeki...

minta pandangan c.li plak..
sekejap.. " kalu mama rasa nak pegang duit byk... terima je...
n
lepas tu boleh plak... "cari rezeki bukan tanggungjawab mama"..
itu kerje abah"..
lagi buat aku serba salah..

so keputusannya... tolak sebulat suara...jgn ada yg bangkang plak usul ini ye..
n kita teruskan dgn agenda
kerja lagi dua tahun resign.. jaga anak sepenuh masa...
kerja dgn c.li sudah lahh...pahala pon dapat lebih kan...?
( ayat sedap kan ati )..

imbas kenangan lalu..

ni projek siapkan astaka  utk majlis rasmi palapes usm penang..
raja perlis rasmikan.
tapi masa buat kerje aku tak ada, balik kg adik ipar kawen..
kawan yg settlekan...
masa ni dan bawak k.long sebab confirm balik lewat..
aku p meeting buat q n inv je.... ngehngehngehh...



ni tak masuk bidang aku...
tapi jadi bidang terjun..
spray huruf  n nombor itu... buat dgn adik...


 bekal bunga , curtain, karpet n wallpaper b. meeting jab.pertanian kedah.


bekal bunga
 karpet n walpaper b.meeting  pej kebajikan..


b.meeting kastam kuala perlis..  meja, kerusi, blind n karpet


bekal karpet masjid al malik khaled usm..
yg ni aku buat q je..
tapi penat gak wehhh.. ubah beratus2 kali sebelum submit..




 bilik amik gambar utk vip. jabatan pendaftaran

 kastam again.. meja kerusi, karpet curtain n kabinet..



jab. pertanian keseluruhan.. masa kerusi sampai dah pukul 10 mlm..
bawak mia n k.long ..koyak plastik lebih kurang 30 bijik kerusi.. plus tunngu org vacuum..
balik dlm pukul 12.30 pagi gitu...

sebenarnya..
aku bahagian pentadbiran..
setahun kemudian designer masuk..
terus dia heret aku sama utk kerja2 ni..
aku buat quotation  dia bahagian draw..lukis2 bagai suma..
n start projek .. kami dua2 org yg harung sama naik...
komisyen bagi dua...

terus aku jatuh cinta dlm bidang hiasan dalaman ni..
lepas dia berhenti aku buat sorang..cuma lukis je bos upah org lain..
lepas tu meeting n tgk site aku buat...
ok je... n sekarang rasa rindu menggamit kembali...
syok bila tgk satu2 tempat yg buruk... n pelan-pelan berubah depan mata..
terus rasa... wahhhhh hebatnya aku...
ok lah sessi menyegarkan angin dah berakhir..
esok... pergi kerja cam biasa...


ok babai...nak p settlekan kutu2 atas kepala bulan sat..
sessi membalas dendam kat kutu...
sikit je lagi ...
minggu ni lepas bulan tido mula lah terhendak2 kat kepala bulan
sambil touch light c.li atas dahi saya..
( touch light yg mcm org toreh getah )..














1 comment: