Thursday, October 24, 2013

ajak c.li pindah ke sweden..

dua tiga ari ni..
mcm2 kes kann..
kes bunuh boh dlm beg, 
kes mengamuk tikam org sampai mati..
n kes tembak rakan setugas..
ngerikan...
lagi ngeri bila aku dan tgk video pegawai bank tu..
mana kita nak tau saat2 kematian macam tu je kan...
bukan tgh melawan perompak ke,
tgh angkat tgn jgn tembak ke..
tapi simangsa tu rileks je  buat keje.. tup2 kena tembak..
kesian sgt2.... mmg semua ajal maut bukan kita tau.
tapi sebagai manusia normal ni..takut gak wehh..
tiba2 tgh bawak kereta ada org  tembak..
bila tau2 ghupanya silap org.. naya beb..

sembang nga c.li kat phone...
n bercerita gak la pasal kes2 ni...

aku : takut lah bah, malaysia la pon mcm... cam dah kat siam dah"..
c.li : tu la... takut dengar...mcm kes2...
aku : jom bah, kita pindah... kita p sweden ke"..
c.li :  mama! .. abah ni kan...malaysia perang pon abah tak kan pindah..
idup abah, mati abah kat sini .... malaysia perang abah angkat bedil ( senjata )..
aku : rileks laaa..... jgn emo... gurau je.... "..


mulut aku ni jahat betul la...
ajak bergurau  pon dgn polis...
mesti semangat dia lagi tinggi dr kita org awam nih...
aku lupa laaa... lakik aku polis.....
sah2 dia mesti berangin punya.... 
tapi tu la... cli bukan boleh melawak..
agak2 lah weh.... yg aku ajak pindah pon nun jauh sweden ...
padahal nak lepas sempadan siam pon tak berapa nak lepas ongkosnya.
ni nak beli tiket p sweden.....
apa la c.li ni... tak boleh nak melawak langsung....



No comments:

Post a Comment