Saturday, October 12, 2013

kita yg merancang ALLAH yg tentukan...tapi cam pak pandir je..

ni cerita lama...( minggu lepas )
tapi nak publish gak..
tulis ari tu x abis..
kuakuakua... bos mai jengul kat belakang terkejut omak...
nasib baik bos pon x kisah sgt.. sebab sambil buat kerja .. sambil berfb..
ngehngehngeh...

ni nak cerita masa c.li p keel minggu lepas..
p sebelum buf day mia..
tapi nak tergelak betul..
cam pak pandir je...
sbb katanya p tengahhari..bertolak dlm pukul 2.00 gitu..
aku pon kelibut sama la.. lunch balik nak salam2 laki gue..
lepas tu  p kerja.. dia dah pesan mcm2..
of coz bab kunci  pintu umah mlm2..
aku ni pelupa.... byk ngat mkn kepala ikan...tu yg celaru...
p keje .. n balik tu amik anak....
balik umah tgk dia baru sampai gak kat pintu pagar, tgh buka pintu..
suma pakat lompat bintang lam kereta..eh  bulan mesti lompat bulan la...
ingat kan x jadi p..
ghupanya tayar bas pancit... tunggu pomem repair dulu..
depa suma pakat balik umah le..
tanya c.li nak masak tak.. kalu dia nak makan nak masak...
x pon p petai belalang..

dia kata x dan sebab dlm pukul 9.30  nak bertolak dah...
ok... sbb utk anak2 suma aku beli beehun sup dah..

pukul 9.00 mlm dia p balik kat pejabat dia...
sekali lagi suma pakat salam cium tgn... hug2.. kiss2..
blah... ingatkan ni lambaian last dah utk mlm ni...


n dlm pukul 11.00 aku tgh tgk tv.. dgr cam sora c.li..
dlm ati .. takkan baru p dah teringat dah...
dlm dok sembang sorang2 p jugak  jenguk kat pintu..
tak percaya kat ati punya pasal..
tgk tak dak apa pon... 
senyum sorang2...apa lahh cam org nagau ni...
pah tu nak tutup pintu sliding tu.. dgr c.li.. panggil 
" mama, abah nih..."..
ghupanya kawan dah dok kat umah arnab dia ..
dok jenguk2 arnab dlm kandang tu...
aku biar betul..
rasa cam nak kangkang luas2 pah tu tgk dia kot celah kangkang..
mana tau hantu ka..
buat ghupa dia....

terus suruh dia mengucap n baca alfatihah...
adoiii kena marah lagi ada ..
. betul la c.li kalu dia start marah2 sbb aku dok merepek..
hahahahha x bleh blah.. sbb masa dia jln nak masuk umah.. mmg aku buka kangkang..
tgk betulll... ada dua kaki.... iyelah c.li la tu..

tanya dia pasal apa plak...
katanya bas tak siap lagi .. depa tukar empat2 tayar..
makan masa sikit..
tanya dia belum makan katanya ..
so aku pon dgn langkah seribu...zas..zas...zas..
pukul 12. boleh mkn...
lepas makan.. dlm pukul 12.30 dia p balik...
 n dlm pukul satu dia call tanya dah tido belum..
sbb dia tak bertolak lagi ponn.....
depa bertolak dekat pukul 2.00 pg..
dok melangut kat pejabat cam org bodoh kata dia..
lpas tu dia membebel  kat bos dia...
heheheh aku layan je.. tau mmg dia tgk hot... 
n ni kan suma ALLAh yg atur.. terus diam..
mlm tu.. pon rosak lagi..
 berhenti kat tapah sebab depa boh skru tayar tak kuat..
tayar tercabut balik... kuakuakuakaua...

nasib x jadi apa2...
tu la ni suma bos dia punya pasal.. nak gak p hari tu.. wlau dah jadi mcm2..
anak buah ni pon sorang x berani bantah... ikut je.. mentang dia bos...

tapi yg paling nak tergelak c.li la...
handset dia ada..
h.set aku ada..
telefon rumah ada..

boleh dia p balik..p balik...
kalu dia call kan senang... tanya je dah siap belum.. x siap dok umah rileks dulu...
bila siap mesti depa akan call kan... takkan nak tinggal...
apa laaa... katanya suma di hujung jari...
yg tu x leh nak guna...
dah la umah n pejabat jauh gak... ada la kot setengah jam...
x pa dia yg penat bukan aku...




ni pic amik dr fb kawan dia..
c.dah dah up sikit,.. dah pandai2 amik pic dr fb  org.. hehehehhe..


dr siang sampai ke mlm















nasib la ada lagi setin sardin x guna..
masak ini je la,.... jadi la utk  org yg p keel.. dua tiga x satu mlm...
aku membedal gak.. 
nampak tu nasi guee..
sebelum tu mmg dah ngap beehun sup depa ..
see camner aku tak gemuk...

















No comments:

Post a Comment