Thursday, October 10, 2013

bufday bintang yg ke-5 taun..

isnin ritu bufday bintang..
so ahad mlm c.li call dia akan balik dr keel seniri..
tambang seniri..
dan sampai pagi isnin nak nyanyi tuk bufday mia....

dr dulu lagi.. cli suka..
ucap bufday pagi2 ari...
kalu sapa2 bufday dlm umah tu dia kan nyanyi la bila je bukak mata..
tapi date bufday tu aku laa yg manjang kena remind dia..
org jantan bukan dia amik port bab2 ni kan..
nasib bufday aku selang sari dgn dia..
mmg dia akan ingat la.. kalu tak aku sentap mentak lapan taun..
aku je yg suka camni2..
ok la kan .. at least ada gak memori tuk kita..n anak2...
boleh buat dierang hepy2..

so planning mmg jadi...
c.li sampai umah 5.30 pagi..
dia send mesej..
tapi aku kan bukan isteri  mithali..
tak dak eh nak bangkit tidoq tunggu laki kat depan2 pintu..
aku  tido balik lepas baca mesej...
sedar 6.30 subuh baru aku bangkit..
elok je dia dok kat dapur tgh boh baju dlm mesin basuh..

dia terus p kejut mia..
ucap hepy bufday.. n pesan jadi anak yg baik..
mia sedar terpisat2 n terus peluk abah dia...
touching plak tgk.. aku blah p solat..

pagi tu rileks byk..hahhahaha..
aku siap kan badan aku je..
yg lain c.li buat... kesian tapi baik diam nanti kena marah...

balik keje..
tunggu k.long balik ngaji..
terus berdesup p cari kek mia.
takut dan kedai kek tutup...

gambar pasport pertama awal tahun 2013
utk bagi kat tadika kemas..
cepatnya budak ni besar...dah lima taun ghupanya..
tapi pic ni mia dah masukkan dlm tabung dia..
gasak lahh.. selagi tabung tu x penuh x dpt la nak kuarkan gambar..
tanya dia pasal apa p boh dlm tabung..
" simpan la takut dia ilang.."..
ok lah nakkk.. ikut suka mu laaa...
 


menonong cari kek..
dia nak kek barbie tapi x ada...
mama dia dr umah dah planning nak cari kek red velvet..
n elok kat sini ada ..
tapi si anak nak kek coklat..
yg murah plak tu...
mak ok jeeee...
tapi aku amik gak kek red velvet satu slice...
bagi ilang terliur...



k.long yg terlebih xcited
tarik baju baby tunjuk kek aiskrim..
nasib bufday girl x mau... hahahhahaha



lepas beli kek..
masuk giant..
nak cari hadiah..
tak surprise langsung kan.. mak n pak cari hadia bawa tuan badan..
tapi x dak plak yg mia nak...
tunjuk baju..
" baby dah ada baju baru" ( read: baju raye ritu )..
tunjuk kasut 0r selipar.
" yg ni pon dah ada, " 

last2  fed up..

terus cari kedai nak makan..
tanya k.long nak makan kat ner..

" merry brown" dgn lancar sekali lafaz n senafas tanpa sangkut2...
kalu suruh hafal sifir selaju nehh... pitam makkkk...

sebenarnya aku hangin betul yg tulis kat atas kek neh..
mentang2 kek murah dia tulis ikut dan je...
kalu ikut hati x mau bayr.. x pon tulis lain kat atas tu...
tapi malas nak pk..
dah mlm dah..
cli dok membebel gak..coz aku pilih kedai kek neh..
mia suka mkn kek coklat.. tambah2 ada coklat rice tu...
aku lompat bintang lee.
kek 28 hinggit jaaa.... 
 

sebenarnya tuan badan rileks jaa.. 
k.long yg xcited lebih...
siap ajar baby mintak patung barbie lagi...
 

k\k.long punya...
tapi kesian pedas dia x boleh abiskan..
nanti kita p lain x ye cari chicken chop...



budak yg suka buat perangai mcm2 la..

k.long tgk pic neh.. dia gelak..
" tu dia mukaaa abah,,, awaq lagu tu"..
ni dia ada sebelah sambil dok mengeja apa yg aku tulis...
'
bulan nak tarik perhatian abah..
sbb mlm ni lebih kat mia.. dia jeless la tu..



berebut nak makan ni... woihh ni mana boleh makannn....



sila tahan baldi...
x menahan aku tgk pic seniri..
cam gedik x cukup kasih sayang...


ini bulan ... xperlu kata apa2..





anak abah...
abah balik pagi isnin...
tapi pagi tadi ( khamis ) abah dah p kelantan....
3 ari...
ni kalu aku xkeje... mmg aku tumpang balik sama..
dah minggu nak raye aji....

nanti sambung lain...
x boleh la ..
sambil buat n3 ni... sambil ada 2 org budak dok mengeja kat belakang...
pelekuk sekali baru tau...
bulan pon sama naik... dok suruh eja monyet caner...

apa pon...
hepy bufday baby...
moga perjalan idup baby sentiasa dirahmati dan dilindungi NYA...
mama, abah k.long n adik sayang baby banyak2...
 


No comments:

Post a Comment