Thursday, October 24, 2013

sahabat maya.. saya....

secara jujur..
baru rasa bagaimana perasaan ada pen pall.. ( betul ke ejaan )..
hihihihi.. thanks qasehh...sudi jadi kawan sy di alam maya..
next month ni dia nak mai kedah..
tapi kat langkawi sana nu....aku di alor star..
kan best kalu boleh jumpa...

camner ye... feel jumpa dgn org yg tak pernah jumpa..
padahal agak mesra di alam maya...
dlm umur 36 taun ni nak rasa gak....
buat date nga org yg tak pernah jumpa..
cam ner reaksi pertama jumpa..
nak salam saje ke.. or nak comolot terus...
serius mmg x dak pengalaman camni...
qaseh syok kalu boleh jumpa kan?...

cerita pasal  langkawi..
teringat masa kat uum dulo2..
masa tu tgh best chatting kan...ok ada gak la aku chatting skit2..
tapi tak segila kawan aku za..masa tgh merapu chatting tu..
biasanya aku meyamar sebagai random.. tak mainla letak nama perempuan  or lelaki...

aku selalu letak nama "kuih"..
perempuan aku layan n lelaki aku layan.. lepas tu ketawa sorang2 kalu dpt perkena sapa2..
biasanya kalau ada part best mesti panggil kawan aku shila..
sbb aku p cc selalu dgn dia..
kadang saje kongsi komputer yg sama boleh lama sikit chatting..share byr..
dpt sorang mangsa lelaki ke porempuan.. yg boleh layan.. layannnn...
lepas tu pakat2 gelak..

tapi satu ari tu..ada sorang mamat ni dpt agak aku perempuan..
masa kat chat tu dia pakai nama " ajai"..
boleh plak dia teka perempuan n aku bukan sorang tapi ramai..
( tak lee ramai berdua nga shila je,..)..
terus rasa hebat budak ajai ni...
lepas tu start chat.. n siap janji lagi nak esoknya plak..
dr komputer share.. terus byr sorang2....

bila dua tiga kali chat terus tukar no phone ( gatai hukhukhuk ...)..
selalunya dia yg call..
dah nama dia ajai.. aku manjang suruh dia nyanyi lagu ajai ( nurul)..
tapi mamat ajai ni mmg layan... nyanyi laaa...
siap cakap lagi tajuk esok nak nyanyi lagu apa...
sore dia best gak...tapi kalu sore best mesti ghupa x berapa nak ada kann?...

dia manjang mintak alamat...tapi aku x layan ..
aku cakap  nak call tak mau tanya pasal peribadi ke apa ke..
just sembang kosong je.. cam dlm chatting room..
cuma dia tau aku org kelantan... loghat x bleh ubah dowhhh...
tapi ajai ni kira bagus la.. 
dia habaq dia org langkawi...kerja kat temerloh pahang, askar..
bahagian check talian .. patut la dia cekap..
kerja dia hari2 earsphone kat telinga.. 

tapi bila beramai2 ni...
kawan2 mula suruh aku minta gambar ajai nak tgk..
sebab bukan aku sorang je yg layan dia ni.. shila pon layan sama...
kadang dia call aku bagi  kat shila... nak keluar date nga c.li h,set aku tinggal kat asrama..
so bila ajai call shila yg akan jwb.( .aku tak curang ye... )
aku nak rekemen kat shila sebenarnya.. 

lepas tu ajai nak tgk gambar aku.. mana boleh..
aku minta dia hantar dulu gambar dia...
ok kita sama2 pos gambar.. tapi kena pulangkan balik..
n baru dia tau aku study kat uum..
lagi dia syok sebab katanya bila dia balik langkawi boleh jumpa...
kecut perut cheq..

seminggu kemudian.. surat dia sampai beserta gambar..
handsome gak.. x mcm askar sebab ajai ni putih..
tapi dah address dia kem askar so percaya leh..
surat aku x sampai lagi kat dia...


lepas tgk gambar dia... aku balas surat tu n pos balik gambar dia tu..
ikut kan hati nak gak simpan buat koleksi....(sbb handsome )
n surat aku pon sampai gak nga selamat kat tgn dia..
tak tau lah camner dia kat belah sana... hehehehehhe...
menjerit cam aku n the gang jugak ke tak...

bila lama dok bercalling2... dia habaq nak balik langkawi n nak mai alor star..
nak jumpa aku... dah kecut2 perut ni..
nak habaq kat c.li camner satu hal... nanti jumpa kalu dia jahat kena rogol camner...
hahahhah sampai kesitu aku pikir.. serius ni..
n dia mmg balik... bila dia call, aku habaq aku ada kat kelantan..
( sambil membesar kan bijik mata kat shila  dlm bilik kolej pernas di uum )..
so x jadi la jumpa....
cuti sem.. ajai ni beria2 mintak aku p pahang dgn shila..
shila org jengka..
tapi aku wakil kan shila je p jumpa dia..

masa cuti sem ( cuti sem ni aku tunang n kawen )
dia ada call byk kali gak..cerita dia jumpa shila..
aku layan lagi la..
tapi masa tgh dating nga c.li n cari brg kawen..
dia ada call,masa ni kami lepak kat pantai cahaya bulan..
terus c.li yg angkat dan sembang dgn ajai...
tiba2 plopok .. c.li baling h.set aku kat tanah...
woiii...woii..
ghupa2 nya c.li habaq aku dah bertunang n akan kawen x lama lagi..
rileks je dia habaq kat c,.li balik..
" baru je tunang, lagi kan org kawen pun boleh bercerai'..
terus c.li x bagi angkat call dr ajai..
sebab dia kata ajai kawan dgn aku ada niat lain..
so sebagai org yg baru nak belajar jadik binik solehah .. ikut je...

tu lah last aku cakap dgn ajai..
ending dia mmg tergantung camtu je,....
aku pon x berapa nak kisah sgt..
sbb iyelah dah ada c.li kan..
nak bagi kat shila.. ajai plak x mau...
shila cerita masa jumpa ajai tu..
dia asyik tanya k.dah je....
dia pon tau ajai x berminat kat dia...
aku tanya shila betul ke handsome cam dlm gambar...
" uishh kat luar handsome lagi k.dah... putih..
tinggi.. badan wangi je..."..
parut jerawat pon x de.. malu saya"..

hwaaaa........ aku mampu telan ailio..
sbb masa ni dah x de dara dahhh...dah jadik bini org dah...
ajai pon tak call shila .. mmg putus camtu je....

 nama penuh dia azharuddin..nama pak aku lupa..
dia tu tua dua taun dr aku..
agak2 dlm umur 38 taun n.. masih handsome lagik kah...atau dah boroi.. 
dah pencen askar dah ke?...
aku rasa kan kalu dia jumpa aku masa la..
agak2 terkejut dak.. tgk aku yg membesar cam juara.. hehehehhe..

sekian.. nostagia dulo2....
nak cerita pasal sahabat maya je...
panjang berjela2..








3 comments:

  1. tq aida..spesel n3 for me..hihi
    jadik kwn d alam maya..dasat bunyik nya kan..
    aida lg advance ehh..smpt join alam chating semua tu..
    sy x smpt..tp umur kta lbi krg la..hihi..al maklum dlu2 klorga sy mn la mmpu ada bhn2 canggih mcm zmn skrg ni..lahir2 ja dah masuk alam maya..kan3x..

    nice meet u here..sy byk blogwalking sna cni..n folow blogger sna cni..tp dgn aida wlu pn ada masa x phm baca apa yg aida ckp..tp rasa seronot..ada part yg lucu n its hapen to me. ..otomatik...serasi...hihih...

    ReplyDelete
  2. sama2 qaseh... saya pon seronok bila ada kawan yg x pernah jumpa tapi friendly hihihi.. iyelah .. keluarga sy pon sama je... kenal chatting ni bila masuk u je... tu la budak2 la mcm2 benda depa boleh connect dunia luar.. tapi lagi bahaya bagi depa kan.. x selamat terbuka sgt..

    ReplyDelete
  3. betul..anak2 sy..rasa nya blm drjah 1 da pndai bkn internet..google..nasib baik yg d google tu katun2..tp mmg da warning awal2 x bole bkk yg x bgs pnya..itu ini semua bg tau..klu bkk wlu mak pak x nmpk..Tuhan nmpk..berdosa masuk neraka...ahhh...takut la jgk..tp tu la bt masa ni takut la..sejak dunia smakin canggih dn modern ni..lagi byk kes jaat2 ..hari2 kta dgr kan..ngeri..lg up to date info d dgr..lg makin byk kes jaat terjadi..

    ReplyDelete