Thursday, August 15, 2013

cerita aku tentang raye...

suma kalut dok buat en3 pasal raye..
tapi aku nak buat gak en3 tapi pasal sebelum raye ritu...
boleh?...

x pa sambil bercerita kita bergambar..
bru syokk..
tapi minggu lepas kan ..
nak minta cuti raye sampai sakit2 kepala...
last2 c.li cadangkan mintak je..
lulus x itu belakang cerita..

jadi isnin tu mengagahkan diri call boss..( mrs ).
nak call mr. tapi kalu ikut staff lama cakap, dia kedekut sikit bab cuti..
mrs kedekut bab duit..
ngam sgt lah tu.. dua2 aku boleh gunakan,...khakahakaha...

call2 dpt lah... jadi rabu dah start cuti..
maknanya isnin n selasa kena abiskan segala mak nenek yg belum siaplah...
isnin mlm abiskan pencarian brg budak2..
selasa waktu lunch aku n c.li lari kat pacific cari baju c.li..
dia ni suma benda x beli lagi,...



p teman dia soping dr pukul 2.00 sampai 4.30
dpt 2 helai seluar n satu kemeja n 2 helai tshirt.
kalu aku dah dpt selori dah..
tensen betul..
sambil teman dia.. hati berdebar2 kot2 bos call..
mengulaq katakan.. 
suruh dia p sorang ...takkan dia p nya..
n baju melayu x ambil..
kononnya nak balik beli kat kelantan..
baiklahhh... hamba turutkan..

n petang selasa tu gak dia p servis kete...
suma kelam kelibut..

n part yg paling best tu..
boleh dia kata
" mama la ni x apply cuti awal2"...
nak je aku lipat2kan masuk lam esbok biar beku ...



 ni sebenarnya buka posa petang isnin..
aku dah malas nak masuk dapor hatta utk basuh tgn ponn..



kuih lapis sedap..
ada rezeki n umur panjang tahun depan ku cari lagi kamu yee..


petang selas tu dlm pukul 6.30
bertolak balik kg..
buka posa atas kete ng air kotak c.nah bagi.
na berhenti kat gurun makan n solat maghrib..
terus bertolak balik..
sampai umah dlm pukul 3.30 pg..
aku membuta sepanjang tu..
n sedar2 dah sampai tangga depan umah...




 ni buka posa kat umah mak pak petang rabu..
x dak sapa yg masak.. 
masak nasi je kot.. lauk suma beli ustaz sponsor..
tapi aku x n cli x sempat rasa ..
lauk ku abis..
x apa.. janji boleh berseronok ghamai2..


 sabar menanti tuk berbuka..
umah yg berselerak..pon x sempat kemas..

 gambar bgegar sikit..


 nah tu dia...
makan pon kat ruang tamu..

 pak mmg suka ..
suka sampai dia nak p kelaut ari2 selepas raye  ritu..
nak jamu anak cucu..
n dpt lah sikit sorang..
tu aku tgh panaskan ketam yg dia bagi..


sebenarnya yg menambahkan keributan aku balik raye ritu..
adalah ini..
kena pasangkan curtain umah ustaz..
n dia buat kenduri naik umah baru raye kedua...





cantik tak..
ni je yg dan aku snapkan..

sebenarnya gambar raye x bayk mana pon..
nanti aku buat en3 lain pasal raye,...
ni baru mukadimmahnya...

sat lagi tulis berjela2 ada gak yg muntah darah..
( aku le tu )...

No comments:

Post a Comment