Friday, August 16, 2013

raye ari pertama n kedua..

raye pertama kat umah mentua..
sebab senang dia nak p solat raye..
boleh p nga c.li..
lepas buka posa umah mak n p settlekan langsir umah ustaz.
balik p.mas ada la kot dlm pukul 12.30 gitu..
n c.li straight ke pekan pasir mas  
p beli baju melayu... nasib ada..
n tapaukan nasi goreng kg..
baru berbuka posa nga nasi dlm pukul 1.00 pagi..
nasib la angin tgh elok..
mood raye katakan..

esok tu org p solat sunat raye..
aku buat fitik kat dapur umah mentua...
besalah dapur org tua.. selerak sikit...

lepas  c.li balik baru p beraye ...
p pon dlm tiga buah umah je..
c.li mcm aku jugak..
x berapa rapat nga sepupu sepapat..
belah c.li dan p sorang umah mak sedara dia..
aku... langsung x p..
hanya p beraye umah mak sedara sebelah umah je...

pagi raye..

bulan yg agak ganas..
kesian kak b dok kontrol ayu..
dapat kat bulan nahhh...





ni snap pic yg keberapa ntah..
mintak bulan dok elok2..



agak gekap sikit..
nanti lah ada rezeki beli kamera lain..
kamera ritu elok lagi cuma patah tang kaki yg nak boh bateri je..
lagi pon malas aku nak usung kamera p mai  pmai..
handset yg berkamera ni pon malas nak kuarkan...
lagi syok bersembang dan makan2...




kan main lagi mak control ayu...
tapi kantoi nga sikenit tu..
bila masa ntah dia mai nyelit kat bawah tu...



aku sibuk sgt kat dapur n x sempat nak tepek bedak kat muka k.long...
nampak lesu je kan..
tambahan plak dia mmg x mau p p.mas tu..
kakak agilah ada kat umah mak...
hati dok ada kat sana lagilah  ...


kata blog seniri..
jadi muka tuan blog harus lebey gitu...


dgn laki.. a.k.a c.li..
mmg aku bahasakan c.li walau kat luar sini pon..
ada la sikit perasaan respek n org pon x dak lah semberono je mai tanya aku dgn panggil nama dia..
kawan2 dia pon kalu mai cari mesti bahasakan c.li gak nga aku..








n ini ari raye kedua...
percaye tak?..
hanay sekeping ni je gambar raye ari kedua...
balik2 mai menyesal gak..
tapi aku rasa byk gak aku dok snap gambar ..
tapi bila ghunah2 sekeping je gambar raye kedua...
it's ok.. janji ada gak gambar kak ton..
comel  tak kak tonnn?....
comel kak tonnnnn!..

masa ni p kenduri umah biras..
adik dia tunang.. k.long x p pon ...

sebenarnya kenduri umah ustaz raye ketiga..
yg aku syok- syok p jemput org raye kedua..
balik umah depa tu tukar ari..
last2 kena call balik habaq lain..

 raye ketiga n seterusnya
sibuk nga kenduri..
nanti buat en3 lain pasal kenduri..
gambar mmg x byk...

sekian...

No comments:

Post a Comment