Monday, August 19, 2013

itam itu menawan..


tajuk tak hengat2..
gini lah ghupanya kalu masak sambil berfb..
boleh teghalik n lupa tgh rebus kerang...
sedar2 bau hangit..
n boleh plak tanya kat diri seniri

" sapa yg masak neh, sampai hangit nah.."...
vengong betui...!

n terus  lagi berfb..
tau2 k.long menjerit..
"mama masak apa ni..ada asap.."

terus berlari sama naik nga k.long kedapor..
ghupa2nya seniri masak da,,,,, TTTT..
terus k.long sedey kerang dia hangus...

tapi tetap boleh dimakan..
n yg paling syok tu..
sedap plak rasa kerang ni..
cam rasa kerang bakar gitu...
tau dah bila2 boleh buat lagi..
kerang dia kering n x melekit sgt..
kita kan kalu rebus kerang mesti
dia basah n nak makan pon air still meleleh lagi..
aku x sukaa... yg ni mmg sedap..

x caye try buat...

ghopa belanga ku..
nasib la ni mmg periuk tuk rebus benda2 cam kerang,
telur, kentang ke.....
x rasa sayang sgt..
tapi aku sental abis-abisan gak..
kalu c.li tgk n tau cerita ni mesti dia berleter..
yg paling ai tatuttt.. sat lagi dia p terminate internet sekupang x guna..
n buat masa ini rahsia masih lagi tersembunyi..
sebab hanya k.long je yg tau..
dapat kat mia n bulan hancusss....


maap la ye tinggal kulit je

..ni baru rasa kat sink..
sama naik ng k.long dok rasa kerang..
sambil rasa sambil tanya 
" long pahit tak, hangus tak, ok tak"...

setakap sekilo tu depa tiga org ja...
aku tukang kopek....
baru nak suap mulut bulan nak. 
kopek lagi..baru nak suap mulut baby nak..
nasib k.long dah pandai kopek seniri..
kalu x mmg aku suap nga kulit2 kat depa nehh...


ini mia...
dia macam aku suka makan ikan..
aku x apa sbb pak aku mmg kelaut dulu..
so nak makan ikan 2 or 3 ekor tu x kisah..
dulu time ikan byk..
siap boleh bakar2 kosong n ratah cam tu je..
time dpt  byk leee..
time x dpt gua telan air laut je...

tapi mia pak dia bukan kelaut..
jadi hobi ini tak digalakkan sgt...
ikan la mahaiiii....
agak2 kalu boleh sekoq tu nak potong sepuluh..
agak2 je laaa..
tapi kalu aku masak tu mmg berekor2 la...
mana cukup sekor nak makan 4 or 5 org..
x climaks langsung makan nasi lauk sikit..





ingatkan dia lena..
sebab masa ni dah pukul 12.00 pagi.
mak cam besa la... ada kat bilik depan main game on pc..
pak x dak...
tapi  pak ada pon mak mmg ada kat bilik depan gak sambil kunci pintu.. ehh!

bulan n k.long lena dah..
aku nga senang ati dok berfb n bergame ni..
 rasa dahaga nak kuar ambik air..
SEKALI...
terkejut beruk nampak ada kepala itam belakang saji...
 nasib x dak lemah jantung..
kalu x mmg go dah..

ghupa2 budak bintang neh..
dok meratah ikan goreng baki dinner tadi..
nasib aku kuar...

pandai plak dia makan ikan..
sebab sebelum ni jika makan nasi 
mmg aku yg perisi siap isi ikan masuk lam pinggang depa..
takut gak tercekit oii..
kakak aku besa kena dah dulu..
sampai nampak merah kat tgh leher tang tulang tu sangkut..
muntah toksah habaq..
mak aku sampai x tau nak wak apa..
siap bagi minum minyak masak bercawan2...
tepuk kat belakang, korek nga tgn dlm mulut...
sakit gila rasanya kot...

jadi aku sgt takut bab2 lekat tulang nehh..



tapi ok laee..dia makan tang isi je..
bersepah2 ..
ni kucing tengok mesti nangis ni..
tinggal tulang je...





suka ye nakkk...



sekian... 

No comments:

Post a Comment