Sunday, August 18, 2013

kenduri dlm suasana raye...

serius aku habaq hang..
if u nak buat kenduri jgn pilih time raye..
sebab dia boleh potong mood raye..
cam aku..
suasana raye betul2 di rasa adalah ari pertama je..
lepas tu kelaut...
mood kalut nak kenduri plak..

taun lepas c.su kawen..
raye pon sehari je..
 n taun ni ustaz buat kenduri naik umah baru..
sekor lembu gak tumbang...
n aku tumpang jugak sekali nga akikah bulan..
walau x sponsor duet..
tapi ahkak sponsor tenaga ye,,,

nampak cam meeting kann..
sebenarnya idak laaa nak meeting2 bagai neh..
setakap lembu sekor tu..
serah kat mak aku udah...
lagi pon chef kat johor dok ada ....
apalai kita pergunakan secukup2nya..
yg baju belang2 tu dia pakar memasak..
dulu dok keje kat hotel  di p.gudang ,...
la keje kat tempat lain dah..



bulan ni, la pantang aku buka h.set..
terus  buat action..
tepi sikit..!
nampak x kotak merah tu..
sebenarnya mlm kenduri tu..
puak2 neh  syok dok berjual beli emas..
boleh jugak berhutang emas..
ustaz ada la sikit2 berniaga emas ni..
jadi mlm tu... kesempatan lah..
cuci2 mata....

ari kenduri maap leee..
x dan c.dah nak bergambor bagai..
mandi pon dah pukul 1.00. 
buruk betui perangai eh...
tapi serius aku seniri pon x tau aku kalut wak pa..

tapi ada gak eksiden lucu nga mak pagi2 ari..
boleh dlm dok kalut nak p cari brg2..
aku nga mak je p..
n kalut lari kat anak2 takut depa ikut..
aku nga sop sap sop sap ( kalut ribut )..
naik kete p dok sides penumpang...
apalagi mak aku pon  terus lahh 

" eh mek ni x dak lesen kete nak bawak neh.."..

choiii... lawak gak mek.. dia sah kan nak ada lesen kete..
bawak kete pon x reti..
yg aku plak nga konfiden p dok sebelah...
lupa.. ingat kan c.li yg bawak..
dua tiga ari balik kg c.li je yg dok pulas stereng..

aku jadi mem besar je walau kete kecik...



lepas kenduri umah ustaz..
ber bbq plak umah kakak yg sulung..
padahal kakak n abg ipar ke sabah jaga anak dia lam pantang..
saje p buat sana nak menghiburkan anak2 sedara neh..
kalu x sunyi gak lah umah dia..
ni dah raye ke-4 dah..


sekali serang je...
tinggal separuh makanan ataih meja..

lepas bbq balik p.mas..
ni baru betul2 menantu hantu..
raye kelima baru jenguk mak mentua balik..
alasan pagi raye pertama kat sana dah..
hanginnn je c.li nga aku ...
nak wak camner agenda penuh dehh...
aku suruh dia balik sorang x mau..
haaaa ikutlah bontot aku manjang,.....

auni..
suma pakat kata dia rendah cam aku...

padahal pak dia pon 2 x5 lima je pendek..n genduk..
huahuahauhauha...
jgn la ustaz jumpa blog aku neh...
utang emas belum dia bayar dehh..
dok kutuk dia lak..


apa pon teh dah lap u lah auny...


selasa tu petang kami bertolak balik kedah..
sebelum tu menyempat lagi p kenduri umah sepupu..
 msa balik nak raye ritu..
aku bukan main tayang seluar yg dah longgar kat c.li..
dok perangat kawan suruh beli seluar baru kat aku..
alih2 masa on the way balik kedah..
aku digelakkannya..
bila dia tgk aku terkinja2 nak buka butang seluar..
sebab perut ku comel dah tersentil keluar isinya..
kuang asammm.....
tunggulahhh .. sebelum raye aji nanti tgk aku kurus sungguh...






sampai umah lam pukul 2.30 pagi..
lapar.. tapi tahan
sebab dah  pesan kat c.li balik nanti singgah seven-e
beli maggi..
nak makan nga ketam yg pak aku p kelaut...
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/



sedapkan?..
sedap ke idak..
ketam tu yg penting..
makan sampai kejari2..
hasil titik peluh pak ni oiii..


ni bulan punya..
hahahhaha kesian...
k.long n mia x sedar..
bulan je sedar bila sampai kat umah...



sambil2 tu goreng keropok lekor..
sedap wehh...alhamdulillahhh...


sekian citer raye saya..
boring baca ?... mme pon...

ok bye...


No comments:

Post a Comment